Á l d á s ! B é k e s s é g !

Isten hozott a www.Istentisztelet.net fórumán



Pontos idő: vas. szept. 24, 2017 11:31 am




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 107 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Következő
A Názáreti Jézus történetének kozmikus misztériuma 
Szerző Üzenet
Ezüst Listatag

Csatlakozott: szer. júl. 04, 2007 2:01 pm
Hozzászólások: 68
Tartózkodási hely: Veszprém
Hozzászólás 
Üdv mindenkinek!

Tény, hogy ez a weblap egy bizonyos hitet vallók közösségének weblapja: hitvallásunk is megfelelőképpen megtalálható a weblapon. Értelemszerűen a kiindulópont ez...legalább is a weblapot olvasgatva, mielőtt fórumtag lettem, ezt gondoltam (valaki javítson ki, ha tévedek).

Tény, hogy ha valaki vitatni szeretné a keresztény hit tanításait, akkor vitassa. Azt viszont ne várja, hogy azok az emberek, akik találkoztak az Élő Jézus Krisztussal, a Feltámadottal, s akiknek életét ez a találkozás gyökeresen megváltoztatta, azok "bölcs rabbik" aranyköpéseire el fogják hagyni Megmentőjüket.

Az is tény, hogy a fórumozás, és a publicisztika / monográfia (és annak megjelentetése) két külön műfaj. Érdemes ezt szem előtt tartani, különben a fórum kiadatlan művek publikációjává válik, és önjelölt tanítók tantermévé.

Bocsánat, ha valakit ezzel megsértek, de vannak bizonyos dolgok, amiket érdemes betartani egy korrekt fórumozás miatt. Nem egy fórum ment tönkre ez utóbbi jelenség miatt.

Üdv mindenkinek!
Nyika


vas. júl. 15, 2007 11:38 am
Profil
Arany Listatag

Csatlakozott: vas. júl. 01, 2007 11:57 am
Hozzászólások: 130
Tartózkodási hely: Schwäbisch Gmünd
Hozzászólás 
la Mer írta:
Na, ezért nem hiszek én el senkinek semmit. Csak amit saját bőrömön tapasztaltam.


Kedves la Mer!

Szomorú, de igazat kell adjak neked! Amióta ember az ember, a dezinformációk rengetegében botorkál. Az emberi butáságot csak a hiszékenysége haladja meg, és ezt bizony a történelem folyamán hozzáértők rendszeresen meg is "lovagolták"...

Üdv

Klaus

_________________
_______________________
A józan ész és a KÖZJÓ kísérjen utadon!


vas. júl. 15, 2007 8:13 am
Profil E-mail küldése Honlap
Arany Listatag

Csatlakozott: vas. júl. 01, 2007 11:57 am
Hozzászólások: 130
Tartózkodási hely: Schwäbisch Gmünd
Hozzászólás 
http://www.kimizion.org/st5760.html
http://www.kimizion.org/5760/zaw60.html
DAS ZENTRUM FÜR JÜDISCHE STUDIEN IN ISRAEL
Anschrift: Sderot Hame'iri 2, Kirjat Mosche
IL - 91032 Jerusalem ISRAEL Tel. +972 2 6511906
Fax +972 2 6514820 http://www.machonmeir.org.il
18. Adar-2 5760 (25.März.2000)
Das Wort zum Papstbesuch
"Rabbiner Moscheh ben Maimon ("Maimonides"), einer der
größten jüdischen Weisen aller Zeiten, erklärte in seinen
Ausführungen über das Ende des Christentums, daß die
Christen eines Tages von ihren Überzeugungen ablassen und
erkennen werden, wie sie von ihren Vorvätern und ihren
Propheten belogen wurden:"

--5760. II.Adar 18. 2000.március 25.
Gondolat a pápa látogatásához
"Moscheh ben Maimon ("Maimonides) rabbi, minden idők egyik legnagyobb zsidó bölcse elmagyarázta az ő levezetésében a kereszténység végét, hogy a keresztények egy napon rá fognak jönni és felismerik, hogyan lettek az ősatyáik és prófétáik által becsapva."--

_________________
_______________________
A józan ész és a KÖZJÓ kísérjen utadon!


szomb. júl. 14, 2007 6:50 pm
Profil E-mail küldése Honlap
Ezüst Listatag

Csatlakozott: szer. júl. 04, 2007 2:01 pm
Hozzászólások: 68
Tartózkodási hely: Veszprém
Hozzászólás 
Üdv mndenkinek

Egy félreértés tisztázása végett: Krisztus Isten Országának javait nem a túlvilágra, hanem már e világra igérte, és e világra hozta el.

A másik, amit nagyon sokan félreértemek, az a tény, hogy az ószövetségi ember - ahogy az ókori népek is mindannyian - áldásban gondolkodtak. Az áldás ígéretének aranyszálára van felfűzve az egész Ószövetség. Igaz az, hogy az áldás megvalósulását a zsidók a hármas gazdagságban látták megvalósulni: gazdagság javakban, életévekben és fiúgyermekekben. Azonban már az ószövetségben, főleg a fogság előtti és alatti prófétáknál, ez az általános nézet kezd megfordulni. Hadd ne soroljak idézeteket...lenne bőven. E helyett hadd emlékeztesek mindenkit ismét az úgynevezett "JHWH Szolgájának negyedik énekére". (Ézs 52,13 - 53, 12). Itt a Felkent kirajzolódó képe a halálon mutat túl, s az általa elhozott Áldás a halálon való átmenettel erre az életre szól (Bűnök eltörlése stb).

Valóban Isten működésének vannak kozmikus jelei (Krisztus az egész Kozmosz Ura!) - ehhez nem fér kétség. Ám kereszténység nem e kozmikus mítoszokból, hanem a Názáreti Jlzus Krisztusból fakad, aki az Ószövetségi váradalmak valós beteljesítője...még akkor is, ha sokan voltak, akik nem ismerték ezt fel.

Az első ÚSZ irat kb. 51-ben keletkezett (Pál első levele a Thesszalonikaiakhoz): addigra a Krisztusról kialakult hitvallások már kiforrottak voltak! Az evangéliumi négy irat 60 és 100 között keletkezett: a hitvallásokra fűzték fel az evangéliumi elbeszéléseket az apostolok és a szentírók olyan forrásokból, melyek az első újszövetségi irat előtt, tehát 50 előtt már írott formában megvoltak (Jézus tettei, Jézus beszédei stb.)

Az, hogy a Jézus hagyományt az apostolok "teremtették" értelmetlen: olyan, mintha egy ötven éves embernek azt akarnád bemesélni, hogy amikor harminc éves volt, akkor ugyanott, ahol ő lakott, ott egy Isten hatalmával élő próféta, hatalmas tanító és gyógyító élt...jah, hogy miért nem hallot róla akkor???
Legalábbis Jézus keresztrefeszítése, és az első irat között csak (kb.) 18 év van!


Üdv mindenkinek!
Nyika


szomb. júl. 14, 2007 4:28 pm
Profil
Arany Listatag

Csatlakozott: vas. júl. 01, 2007 11:57 am
Hozzászólások: 130
Tartózkodási hely: Schwäbisch Gmünd
Hozzászólás 
Kedves la Mer!

Én egy mélyen vallásos katolikus családból származom. Majdnem egy évtizedig voltam intenzív ministráns. A bérmaapám egy pap. Kb. harminchat éves koromig hívő katolikus voltam. Ezeket csak azért írtam le neked, hogy ne gondold rólam azt, hogy nekem kevés fogalmam lenne a keresztény tanításokról.

Az ilyen jellegű kutatások belső indíttatás alapján realizálódnak. Engemet kizárólag az igazság keresése vezet, nem pedig az emberek által leírt dogmák szolgai módon való követése. Természetesen idővel nincsen kizárva néhány könyv megjelentetése se.

Üdv

Klaus

_________________
_______________________
A józan ész és a KÖZJÓ kísérjen utadon!


szomb. júl. 14, 2007 9:58 am
Profil E-mail küldése Honlap
Arany Listatag

Csatlakozott: vas. júl. 01, 2007 11:57 am
Hozzászólások: 130
Tartózkodási hely: Schwäbisch Gmünd
Hozzászólás 
la Mer írta:
Egy könyv szerint minden vallás a születés tudatalatti élményéből keletkezik. És rengeteg mindent levezetnek belőle a túlvilági léttel, az Istenkereséssel kapcsolatban...

Én úgy gondolom, hogy a születés élménye és egyéb élmények, az asztrológiai jelek is és a bibliai próféciák is alkalmasak lehetnek arra, hogy látható bizonyítékai legyenek hitünknek. Kinek mi jön be... Isten eszközei a mi meggyőzésünkre korlátlanok. Miért ne alkalmazná azokat az eszközöket, amikre figyelünk, ha látja, hogy azzal szólni tud hozzánk?

Mózes esetében lángoszlop, Gedeonnak a gyapjú, a 3 mágus esetében csillag, az írástudóknak pedig a betű. Kinek-kinek a maga ízlése szerint.


Kedves la Mer!

Nem szabad elfelejteni, hogy az emberi gyarlóságból adódó huncutságok minden időben domináns szerepet képviseltek az emberiség életében. Viszont a csillagos ég (az isteni szellemi való forrása) az meghamisíthatatlan és ellenőrizhető visszamenőlegesen is. Egy egyszerű példa erre:

A 2000. június 26-án közzétett "harmadik fatimai titok" már egészen máshogy hangzott a vatikáni változat alapján, mint az ezzel kapcsolatos II. János Pál pápa nyilatkozata az 1980. évben történt németországi útja alkalmából:

Idézet:
http://www.theologisches.info/Angerer.pdf
Anton Angerer: Das steht der Welt noch bevor (2001)(S.98.)
Und Papst Johannes Paul II. selbst widerlegte die jetzt bekanntgegebene Version als unvollständig, denn er sagte während seines Deutschlandbesuches 1980:
Es sollte jedem Christen genügen, wenn er folgendes weiß: Wenn zu lesen steht, daß Ozeane ganze Erdteile überschwemmen, daß Menschen von einer Minute auf die andere abberufen werden, und das zu Millionen, dann sollte man sich wirklich nicht mehr nach der Veröffentlichung des Geheimnisses sehnen.
(Papst Johannes Paul II. während seines Deutschlandbesuches 1980; Pressebericht vom 9.5.1992, dpa-Feature von Rudolf Grimm)
--Anton Angerer: Ez még a Világ előtt áll (2001)(98.old.)
És maga II. János Pál pápa cáfolta a most nyilvánossára hozott hiányos verziót (*a harmadik fatimai "titok"), amikor ő az 1980-as németországi látogatásakor mondta :
Minden kereszténynek elég kellene legyen a következőket tudnia: Ha az olvasható, hogy óceánok teljes földrészeket elárasztanak, hogy emberek egyik pillanatról a másikra eltávoznak az élők sorából, és pedig Milliók, akkor valójában nem kellene az embernek többet a titok nyilvánosságra hozataláért vágyakozni.
(II. János Pál németországi látogatásakor 1980-ban; sajtóbeszámoló 1992.05.09.dpa-Feature von Rudolf Grimm)

További források:
http://www.zetatalk3.com/german/zeta195.htm
http://www.das-weisse-pferd.com/00_14/fatima.html
http://www.etika.com/d90a13/90a13c90.htm
http://www.etika.com/d90a13/90a13u.htm


Megváltozott volna a "harmadik fatimai titok" tartalma a 2000. évre?...



Üdv

Klaus

_________________
_______________________
A józan ész és a KÖZJÓ kísérjen utadon!


pén. júl. 13, 2007 11:53 pm
Profil E-mail küldése Honlap
Arany Listatag

Csatlakozott: vas. júl. 01, 2007 11:57 am
Hozzászólások: 130
Tartózkodási hely: Schwäbisch Gmünd
Hozzászólás 
Kedves Nyika!

Nyika írta:
Persze, hogy a vallásos zsidók nem fogadják el Jézust, mint Krisztust. Ám ne feledd: az első keresztények azok a ZSIDÓK voltak, akik felismerték Jézusban az Eljövendőt, a Krisztust.


Az Újszövetség könyveit a Názáreti Jézus halála után évtizedekkel írták zsidó írástudók (apostolok). Jézus feltámadási történetével készítették elő a zsidók által a "végidőkre", (nem akkorra!) várt messiásuk eljövetelének a legendáját, amikorra ez a messiás realizálni fogja az ószövetségi vallási ígéreteket. Ezek az ígéretek nem a túlvilággal kapcsolatosak, mint amelyek a keresztények számára vannak kilátásba helyezve:

Idézet:
Máté evangélium
5,3 Kik a boldogok? Boldogok a lelki szegények, mert övék a mennyek országa.
5,11 Boldogok vagytok, ha énmiattam gyaláznak és üldöznek titeket, és mindenféle rosszat hazudnak rólatok.
5,12 Örüljetek és ujjongjatok, mert jutalmatok bőséges a mennyekben, hiszen így üldözték a prófétákat is, akik előttetek éltek.

János evangélium
5,24 Bizony, bizony, mondom néktek: aki hallja az én igémet, és hisz abban, aki elküldött engem, annak örök élete van; sőt ítéletre sem megy, hanem átment a halálból az életbe.
5,25 Bizony, bizony, mondom néktek, hogy eljön az óra, és az most van, amikor a halottak hallják az Isten Fiának a hangját, és akik meghallották, élni fognak.


hanem reális földi hatalom, jólét és gazdagság:

Idézet:
Mózes V. - Deuteronomium, héber: Devarim - דברים
8,18 Hanem gondolj arra, hogy Istened, az Úr ad neked erőt a gazdagság megszerzésére, hogy fenntartsa szövetségét, amelyre esküt tett atyáidnak. Így van ez ma is.

15,6 Mert az Úr, a te Istened megáld téged, a miképen megmondotta néked; és sok népnek adsz zálogos kölcsönt, te pedig nem kérsz kölcsönt, és sok népen fogsz uralkodni, és te rajtad nem uralkodnak.

20,10
Ha egy város ostromára készülsz, szólítsd fel azt békés megadásra.
20,11
Ha békés megadással válaszol, és megnyitja előtted kapuit, akkor legyen az egész benne lakó nép adófizető szolgáddá.
20,12
De ha nem fogadja el a békét, hanem harcra kel veled, akkor zárd körül!
20,13
És ha kezedbe adja Istened, az Úr, akkor hányd kardélre a benne levő férfiakat mind.
20,14
De a nőket, a gyermekeket, az állatokat és mindazt a zsákmányt, ami a városban van, vedd birtokodba, és élvezd az ellenségtől elvett zsákmányt, amit neked adott Istened, az Úr.
20,15
Így bánj mindazokkal a városokkal, amelyek igen messze esnek tőled, és nem az itt levő népek városai közül valók.

23,20
Az idegentől vehetsz kamatot, de a te atyádfiától ne végy kamatot, hogy megáldjon téged az Úr, a te Istened mindenben, a mire kinyújtod kezedet, azon a földön, a melyre bemégy, hogy bírjad azt.

Ezek törvényi előírások - halacha


Ennek a messiásnak (Immánuel) az eljövetelét (amit a keresztények "Jézus Krisztus második eljöveteleként" reklámoznak) hírdetik a keresztény szószékeken elhelyezett jelképek is, annak ellenére, hogy a Názáreti Jézushoz nincsen semmi közvetlen köze:

Kép

Nyika írta:
Ha nem az asztrológia, hanem az Ószövetség kijelentései alapján közelítjük meg a kérdést, akkor ez világos: Krisztusban a Felkent érkezett el, de nem úgy, ahogy általában a zsidók, és minden ember várta. Nem földi hatalommal, hanem Égi Hatalommal: a halált és a Bűnt legyőzve. Nem földii királysággal, hisz akkor az Ő hatalma is alá lenne vetve mindazon ellentmondásnak, kétértelműségnek és visszázsságnak, aminek minden e világból való (a Hústól származó Hús) alá van vetve. Égi Királysággal, azaz Isten Országával érkezett, de ezt Ő maga is mondja.


Az ószövetségi legenda egyes részei, de a Jelenések könyve is egyértelműen napjainkra utaltak, nem pedig Jézus születésére, vagy kereszthalálára:

Idézet:
Ámos 8,9.
És lészen azon a napon, azt mondja az Úr Isten: Lenyugtatom a napot délben, és besötétítem a földet fényes nappal.;

Ezékiel 1,10.
És orczájok formája vala emberi orcza, továbbá oroszlán-orcza mind a négynek jobbfelöl, és bikaorcza mind a négynek balfelöl, és sasorcza mind a négynek hátul;

Jelenések Könyve
4,6. És a királyiszék előtt üvegtenger vala, hasonló a kristályhoz: és a királyiszék közepette és a királyiszék körül négy lelkes állat, szemekkel teljesek elöl és hátul.
4,7. És az első; lelkes állat hasonló vala az oroszlánhoz, és a második lelkes állat hasonló a borjúhoz, és a harmadik lelkes állatnak olyan arcza vala, mint egy embernek, és a negyedik lelkes állat hasonló vala a repülő sashoz.


Már csak az a kérdés, hogy a Názáreti Jézus az erőszakos keresztrefeszítésével milyen halált és bűnt győzött le? Kevesebb lett volna azóta az emberi bűn? Ellenkezőleg. Azóta nem halnak meg az emberek? Természetesen igen. Krisztus - Immánuel eljövetelekor (1999.08.11.) feltámadtak volna a halottak?

Nyika írta:
Krisztus csak egy van: az Ószövetség szerint a királyság kései idejében először három, majd csak kettő Felkentet (Krisztust) vártak: Királyt, Papot és Prófétát. Később a Királyi és a Papi tiszt egybeolvadt (olvasd csak a kései prófétákat). Majd Isten Szolgájának képében a Prófétai tiszt is a Felkent resszortja lett. A zsidóság kései idejében - Jézus kora felé közeledve, már csak egy Felkentet vártak: Dávid Fiát, aki Isten Szolgája, az Emberfia.


Ez így van. Ez a Krisztus a "végidők" Krisztusa. De nem az ő érdeme lesz az ószövetségi vallási ígéretek realizálódása, hanem az ő eljövetelét váró és az útját egyengető vallásos tömegeknek, hisz "egy fecske nem csinál nyarat":

Idézet:
http://www.zsido.com/rebbe/rebbe1.htm
http://www.zsido.com/magazines/egyseg/e ... _rebbe.htm
35. SZÁM - 1998. augusztus/5758 Elul -
Fény az alagút végén
- Az értelmes élet titka -
Megtelik a föld az Örökkévaló megismerésével, mint a tenger vízzel.
(Jesájá 11:9.)
A végső megváltás nem a távoli jövő álma, hanem közeli valóság.
(A Rebbe)
Amikor 1951-ben a Rebbe átvette a lubavicsi mozgalom vezetését, kijelentette, hogy az emberi történelem végtelen folyama végre meghozta gyümölcsét.
Ez a nemzedék lesz a számüzetés utolsó nemzedéke és a megváltás első nemzedéke - mondta - a személyes és az egyetemes megváltásé, amely a társadalom tökéletesedéséhez és egy olyan világ megvalósulásához vezet, melyet megtölt az Örökkévaló ismerete. Most már minden rajtunk múlik.


Nyika írta:
Az asztrológia és a vallások kapcsolata: az, hogy minden vallás a minden nép fele fölött "feszülő" égboltra rácsodálkozott, mint isteni misztériumra, természetes. De az a kijelentés, miszerint ÉPPEN EZ A RÁCSODÁLKOZÁS azt bizonyítaná, hogy belőle ered, logikai bukfenc: mintha azt mondanád, hogy minden vallás az Özönvízből ered.


Ezt inkább nem kommentálom. Én ezt kutatom lassacskán másfél évtizede intenzíven és sikerrel...

Üdv

Klaus

_________________
_______________________
A józan ész és a KÖZJÓ kísérjen utadon!


pén. júl. 13, 2007 11:04 pm
Profil E-mail küldése Honlap
Arany Listatag

Csatlakozott: vas. júl. 01, 2007 11:57 am
Hozzászólások: 130
Tartózkodási hely: Schwäbisch Gmünd
Hozzászólás 
Közben ez a topic a "Tudomány és Vallás" alfórumról átkerült ide a "Pogányok udvara" alfórumra...
Nem szabad elfelejteni, hogy a keresztények pl a Jehova Tanúi, vagy a vallásos zsidók szemében bálványimádók...

Ez a topic kizárólagosan a bibliai vallások tényleges kozmikus vonatkozásait igyekszik feltárni, amit ugyan lehet tagadni, de mit sem változtat az igazságon.

_________________
_______________________
A józan ész és a KÖZJÓ kísérjen utadon!


pén. júl. 13, 2007 10:02 pm
Profil E-mail küldése Honlap
Ezüst Listatag

Csatlakozott: szer. júl. 04, 2007 2:01 pm
Hozzászólások: 68
Tartózkodási hely: Veszprém
Hozzászólás 
Kedves Matefi

Persze, hogy a vallásos zsidók nem fogadják el Jézust, mint Krisztust. Ám ne feledd: az első keresztények azok a ZSIDÓK voltak, akik felismerték Jézusban az Eljövendőt, a Krisztust. Ha nem az asztrológia, hanem az Ószövetség kijelentései alapján közelítjük meg a kérdést, akkor ez világos: Krisztusban a Felkent érkezett el, de nem úgy, ahogy általában a zsidók, és minden ember várta. Nem földi hatalommal, hanem Égi Hatalommal: a halált és a Bűnt legyőzve. Nem földii királysággal, hisz akkor az Ő hatalma is alá lenne vetve mindazon ellentmondásnak, kétértelműségnek és visszázsságnak, aminek minden e világból való (a Hústól származó Hús) alá van vetve. Égi Királysággal, azaz Isten Országával érkezett, de ezt Ő maga is mondja.

Krisztus csak egy van: az Ószövetség szerint a királyság kései idejében először három, majd csak kettő Felkentet (Krisztust) vártak: Királyt, Papot és Prófétát. Később a Királyi és a Papi tiszt egybeolvadt (olvasd csak a kései prófétákat). Majd Isten Szolgájának képében a Prófétai tiszt is a Felkent resszortja lett. A zsidóság kései idejében - Jézus kora felé közeledve, már csak egy Felkentet vártak: Dávid Fiát, aki Isten Szolgája, az Emberfia.

Az asztrológia és a vallások kapcsolata: az, hogy minden vallás a minden nép fele fölött "feszülő" égboltra rácsodálkozott, mint isteni misztériumra, természetes. De az a kijelentés, miszerint ÉPPEN EZ A RÁCSODÁLKOZÁS azt bizonyítaná, hogy belőle ered, logikai bukfenc: mintha azt mondanád, hogy minden vallás az Özönvízből ered.

Üdv neked Krisztustól, a Názáreti Jézustól!
Nyika


pén. júl. 13, 2007 8:35 am
Profil
Arany Listatag

Csatlakozott: vas. júl. 01, 2007 11:57 am
Hozzászólások: 130
Tartózkodási hely: Schwäbisch Gmünd
Hozzászólás 
Kedves Nyika!

Az Újszövetség Názáreti Jézusának a története is egy kozmikus misztérium, de az ószövétségi legendák YHVH-Krisztusának a fogalma is az. A kettőt nem érdemes összekeverni, mert nem azonosak, jobban mondva az irányuk ellentétes. Erre számtalan vallásos zsidó forrás is utal, de a keresztények ezt tudva, vagy tudatlanul figyelmen kívül hagyják.

Nem tudom, hogy hallottál-e már a "Shem ha Mephorash"-ról, amit a vallásos zsidóknak ki se szabad ejteni a szájukon?

Ezzel kapcsolatosan két cikk, de egy bővebb fórumosított változatát is tudom ajánlani:

http://freenet-homepage.de/klausmatefi/2.html
http://freenet-homepage.de/klausmatefi/3.html
"Isten 72 szelleme" - Shem ha Mephorash - Fórum

A Názáreti Jézus a zsidók szerint nem a Krisztus, hisz ők kezdettől fogva a "végidők" Krisztusára vártak, akivel az ószövetségi leganda szerint Mózes is szövetséget kötött a Sínai-hegyen és ő akadályozta meg úgymond Ábrahámot abban, hogy fiát, Izsákot feláldozza.

Egy kis összefoglaló a vallásos zsidó forrásokból:

Idézet:
http://www.szombat.com/archivum/regi/h9809f.htm
Kipa a fejükön és Jézus az ajkukon...
- erről lehet felismerni a "Messianiasztikus Zsidók" közösséget, akik lelki támaszt és üdvözülést kínálnak, miközben a legtöbb zsidóból elutasítást és mérhetetlen dühöt váltanak ki.

A zsidókban többnyire visszatetszést kelt a zsidó szimbólumok és a keresztény hit e furcsa zagyvaléka. A messianisztikus zsidó mozgalom evangélistái azonban az elmúlt két évtizedben buzgón munkálkodtak azon, hogy lebontsák a szigorú választóvonalat, amely csaknem kétezer éve elválasztja egymástól a judaizmust és a kereszténységet.

Philip Abramowitz, a New York-i Zsidó Közösségi Kapcsolatok Tanácsának igazgatója, aki hivatalból foglalkozik a szektákkal és a térítőkkel, úgy kalkulál, hogy a messianisztikus zsidó csoportok legalább évi 100 millió dollárt költenek zsidók áttérítésére. A messiniasztikus judaizmus ugyanakkor aligha létezhetne az evangélikusok anyagi támogatása nélkül.

A messiniasztikus istentisztelet - akárcsak a teológia - sajátos keveréke a zsidó liturgiának és a fundamentalista-evangélikus kereszténységnek. A tartalom és a szertartás zsidóságának foka igen különböző lehet, és gyülekezetről gyülekezetre változik; leginkább attól függ, milyen szinten áll a "rabbi" zsidó képzettsége, és attól is, hogy mi a gyülekezet preferenciája. A sabbati istentiszteletet általában péntek este vagy szombat reggel tartják - az Amidá-t, a S'ma-t és a Kaddist recitálják, kiteszik a Tórát, és felolvassák belőle a hetiszakaszt. Mindezt megspékelik jó adag imával és közös énekkel, amelyekben Jesuát dicsőítik. A New York-i Messianisztikus Beth El Gyülekezetben, a hagyományos kenyéráldáshoz, "Hamotzi lechem min ha' aretz", hozzáteszik: "Jésua, a Messiás nevében" ("bashem Yeshua ha-moshiach").
A Messiniasztikus Judaizmus kidolgozott egy lexikont is, amelyben hebraizálja a keresztény terminológiát.

Az istentisztelet, a zsidó mézesmadzag ellenére, a sok "tanúságtétellel" és a féktelen emocionalizmussal, inkább valamiféle pünkösdista vagy más, karizmatikus protestáns templom rituáléjára emlékeztet.

Az evangelizálók támogatása és az agresszív térítés, amelynek újabban leginkább az orosz zsidó bevándorlók a célpontjai, felháborítja a zsidó és a keresztény vallási vezetőket egyaránt. James Rudin rabbi, aki az American Jewish Committe Vallásközi Ügyeinek az igazgatója, így érvel: "Azoknak az evangélikus keresztényeknek a számára, akik zsidók áttérítését tartják kizárólagos feladatuknak, a messiáshívő zsidók csupán az "előörsöt" jelentik, velük végeztetik el az áttérítés "piszkos munkáját".

Hasonlóképpen vélekedett az Izraeli Legfelsőbb Bíróság is, egy 1987-es végzésében, amikor arról kellett döntenie, hogy "ki a zsidó". Három messianisztikus zsidó család izraeli állampolgárságot kért, a minden zsidóra érvényes visszatérési törvényre hivatkozva. A Legfelsőbb bíróság a Háláhát idézte, valamint a II. században bekövetkezett szakadást a palesztinai zsidók és keresztények között, és határozottan elutasította a családok igényét, azzal érvelve, hogy "egy másik valláshoz csatlakoztak", amikor megtértek Jézushoz. "A Jézus-hitűek kiléptek a mi népünkből, és többé nem térhetnek vissza" - írta indoklásában Menachem Elon főbíró.

A Moment 1994.augusztusi és a The Jerusalem Report 1995. január 26-i száma alapján összeállította: Pécsi Katalin


http://www.zsido.com/zstsz06/01hetlevelezo.htm
ZsTsZ - Zsidó Tudományok Szabadegyeteme
Az autentikus zsidó tudományok központja

Messiás: Judaizmus kontra Kereszténység
A judaizmusban nagyon központi szerepet foglal el a Messiás és messiási kor mégis a zsidó hit szerint a megváltás még nem jött meg és Jézus sem volt a Messiás.

Utal-e a zsidó biblia Jézusra mint messiásra? (első rész)
Az évszázados hitvitákon és a több évezredes disputáción Jézus messianizmusát nagyon sokszor tórai („Ó”-szövetség) idézetekkel igyekszenek bebizonyítani. Az efféle idézetek megzavarhatnak bárkit, akinek csupán felületes ismeretei vannak a judaizmus­ról, és pláne ha nem tud héberül.

Az idézetek és fordítások pontossága
Ezek a passzusok vagy úgynevezett „bizonyító erejű szövegek” csupán azért látszanak Jézusra utalni, mert pontatlanul idézték vagy félrefordították őket, illetve a szövegösszefüggésből kiragadva idézték őket.

Az Újszövetség „tévedhetetlensége”
Az Újszövetséget gyakran használják fel bizonyítékként arra, hogy a félrefordított passzusaikban szereplő események és próféciák beteljesedtek. Mindazonáltal egy olyan valaki számára, aki jól ismeri a zsidó Bibliát, nyilvánvaló, hogy az Újszövetség erőltetett „tévedhetetlensége” mennyire vitatható.

"Új” szövetség
Amikor A zsidókhoz írt levél 8:8-9. Jeremiásból idéz, azt állítja, hogy Isten felváltotta az Ő Szövetségét, amit a zsidókkal kötött egy „Új Szövetségre”, hangoztatva, hogy mivel a zsidók nem tartották meg a „Régi (Ó) Szövetséget”, és ezért Isten „nem törődött velük többé”:

„Mert hibáztatja őket, amikor így szól: „Íme, eljön majd az idő, így szól az Úr, amikor új szövetséget kötök Izráel házával és Júda házával; nem olyan szövetséget, amilyet atyáikkal kötöttem azon a napon, amikor kézen fogva kivezettem őket Egyiptom földjéről. Mivel azonban ők nem maradtak meg az én szövetségemben, én sem törődtem velük, így szól az Úr.”

Holott a zsidó Biblia eredeti héber szövege [Jeremiás 31:31.] nem azt mondja, hogy Isten nem törődött velük, hanem épp ellenkezőleg a szövegben ez szerepel: „és Én (Isten) uruk voltam”. Sőt Jeremiás legtöbb keresztény fordításában is így áll.

Vannak keresztények, akik szerint a fenti félre fordított idézet arra utal, hogy Isten felbontotta az Ő Szövetségét, és elutasította a zsidó népet. Ez azonban teljességgel összeegyeztethetetlen, azzal a bibliai állásfoglalással, hogy a parancsolatok örök érvényűek [Zsoltárok 119:151-152.] , és hogy Isten azt ígérte, hogy sosem szegi meg a zsidókkal kötött Szövetségét [eremiás 32:38-40., Jechezkél 11:9-20., Jechezkél 36:26-27.] , és sosem löki el őket magától [Bírák 2:1.; 3Mózes 26:44-45.] .

A Tóra, Isten eredeti Szövetsége, örök, és a zsidó népnek kötelessége tartani magát ehhez a Szövetséghez. Szabad akaratuk lehetővé teszi számukra azt, hogy döntsenek, megtartják, vagy nem tartják meg a Tórát. Az „Új Szövetség”, amelyről Jeremiás beszél, nem váltja fel az eredetit, hanem megerősíti azt. A messiási korszakban Isten „új szívet” ad majd nekünk, s így szabadít meg bennünket a gonosz cselekedetek kísértésétől. Ekkortól fogva a zsidó nép teljes szívével Istent fogja szolgálni, és soha többé nem lesz hűtlen az eredeti Szövetséghez [Jeremiás 32:38-40., Jechezkél 11:9-20., Uo. 36:26-27.] .

A „názáreti”
A legkönnyebb olyan próféciát beteljesíteni, amit az ember maga talált ki. Az Újszövetség maga tesz bizonyságot erről a sarkigazságról, amikor szép számú „próféciát” fabrikál a puszta semmiből, és azokat a zsidó Szentírásnak tulajdonítja.


http://www.zsido.hu/vallas/messias.htm
Messiás-hitünkrõl
A próféták tanításai és a kétségbeesett nép elvárásai alakították ki a Megváltó fogalmát, amely a messiás eljöveteléhez kötõdik. A messiási elvárásokat ugyanis elsõsorban a zsidó próféták jövendölései határozzák meg mindmáig. Az átlag zsidó ezért a messiási kort „az idõk végén” úgy képzeli, mint az örök béke korszakát, amelyben a világ és az ember megváltásán (megjavulásán) túl a saját népi reményei is megvalósulnak.

A régi prófétai jóslatok, elsõsorban Jesája (Ézsaiás) jövendölései a mindennapok részévé lettek. Az esszéusok azért vonultak ki a Holt-tenger közelében levõ pusztába, hogy ott megvalósítsák saját társadalmukat, s hogy ott várják a messiás mielõbbi eljövetelét, mert azt olvasták a Bibliában (Jesája 40. fejezetében): „egy szó kiált, a pusztában egyengessétek az Örökkévaló útját”. (Mellesleg, ezt fordította félre késõbb Hieronymus a latin Vulgata készítésekor, s lett belõle „pusztába kiáltó szó”.) S ez magyarázza a Jézus történetében szereplõ, utólag azonban átértelmezett eseménysort.
A zsidóság messiáshite azonban mindmáig megõrizte a Szentírás eredeti, „az idõk végén”, ám itt, a való világban bekövetkezõ megváltás-gondolatát: Isten - a próféták tanításai szerint - az idõk végén egybegyûjti majd Izrael szétszórtjait a világ négy tájáról, elviszi õket az õsi földre, és újra felépül a jeruzsálemi Szentély.
Raj Tamás fõrabbi


http://www.zsido.hu/vallas/eszmek.htm
6. A messiáshit
Keresztény oldalról ugyanis a jézusi megváltáshit és ennek a már bekövetkezett megváltásnak a tudomásul vétele lelki megújulást hozott, de a világgal szemben egyfajta passzív, beletörõdõ hozzáállást váltott ki.

A vallásos zsidó nem tudja elfogadni a megváltást, amíg a való élet ennek épp ellenkezõjét, a megváltatlan világ és a megváltatlan ember képét mutatja.
Raj Tamás fõrabbi


http://en.wikipedia.org/wiki/Judaism's_view_of_Jesus
The Talmud and "Yeshu"
The name Yeshu (alt: Jeshu, Yeishu, Heb: יש"ו) appears in various works of classical Jewish rabbinic literature including the Babylonian Talmud (redacted roughly before 600 CE) and the classical midrash literature written between 200 CE and 700 CE. Scholars have debated the meaning of the name, which has been used as an acronym for the Hebrew expression ימחשמו וזכרו (yemach shemo vezichro - "May his name and memory be obliterated").

ימחשמו וזכרו (yemach shemo vezichro - "May his name and memory be obliterated") = Legyen a neve és az emléke kitörölve


A vallások misztériumai bizony az asztrológiával kapcsolatos misztériumok. Ezt a mai ember már nem nagyon ismerheti, de aki szorgalmasan és kitartóan keres, az talál. Néhány idézet ezzel kapcsolatosan:

Idézet:
http://lexikon.katolikus.hu/
csillagászat - Miként Krisztus születését égi jelenség mutatta, úgy halálakor elborzadt a csillagok világa.
A csillagjóslást (astrologia iudiciaria) az egyh. mindig elítélte, de becsülte a ~ot (astrologia naturalis), föltéve, hogy nem zárja ki az ember szabad akaratát.
A csillagászat az a tud. volt, amely a csillagok hatását vizsgálta a Hold alatti világra, az ún. sphaera elementarisra, ahol a csillagok szférájában ismeretlen minőségi változások zajlanak. A csillagok ugyanis csak helyváltoztató mozgást végeznek és ez a makrokozmoszban észlelhető változások legfontosabbja.
A csillagok pályáját a kk. elgondolás szerint Isten külön előírással (descriptiones divinae) határozta meg, melyet egy egyetemes természet (natura universalis) mint Isten helyettese (vicaria Dei) működése közvetít, s mint cselekvő természetet (natura agens) az író kézhez hasonlították. Ez az isteni előírás az isteni geometriát írta le mint ars divina, és Isten, ill. Krisztus, aki által minden teremtetett, a világ alkotója, architectus mundi.
E Pantokrátor mikrokozmikus képe a ker. királyság. A ker. kir. koronája a csillagos ég szimbóluma, az égboltozat antitípusa. Drágakövei alkalmasak arra, hogy a makrokozmosz erőit viselőjükre vonják, főleg azért, mert az emberi fej a sphaera aetericának megfelelője. A ker. kirság így kapcsolatba került a kozmosszal, azaz a csillagokkal. "


Baktay Ervin: A csillagfejtés könyve (1989)(12-15.old)
Az asztrológiát sokszor vallási szempontokból is támadják, vagy elítélik. Lássuk, mennyire jogosult ez az állásfoglalás.
A világ minden vallása, a magasabbrendű, fejlett vallások is tele vannak asztrológiai vonatkozásokkal. Szinte minden nagy vallási ünnep asztrológiai alapokon áll.

Ugyancsak rá fogunk mutatni a két úgynevezett kozmikus tengely sarkalatos pontjainak, az Oroszlán, Bika, Vízöntő és Skorpió csillagképeinek nagy szerepére a vallásokban. Egyelőre elég, ha megjegyezzük, hogy a katolikus (*keresztény!) templomainkban látható jelképek, a négy evangélistával kapcsolatba hozott szimbólumok - az oroszlán, a bika, az ifjú (angyal) és a sas - az előbb említett négy sarkalatos égi pont ősrégi jelképei. Az Ószövetség egyes helyei és a János Jelenései egyértelműen, ismételten is utalnak erre a négy pontra. Ezek az ősi asztrológiai elemek azonban részben feledésbe mentek, részben az újkor óta még a vallás terén is többé-kevésbé érvényesülő racionalis irányzat folytán elvesztették eredeti jelentőségüket és mélyértelmű szimbólumokból felszínes allegóriákká halványultak.


De most nem ezekkel a kérdésekkel akarunk foglalkozni, hanem az esetleges egyházi ítélettel az asztrológiával szemben.
Az egyház nem ítéli el az asztrológiát. Egyetlen hittétel sincs, amelyből ezt lehetne kiolvasni. A történelmi tanúság is bizonyítja, hogy jelentékeny egyházi személyek foglalkoztak az asztrológiával, amíg ennek hitelét az új idők gondolkozása meg nem ingatta. Regiomontanus (Johannes Müller) korának egyik legjelesebb csillagásza és asztrológusa volt, utóbbi minőségében az úgynevezett horoszkópházak kiszámításának egyik módszerét dolgozta ki; Mátyás királyunk udvarában is asztrológusként müködött, majd IV Sixtus pápa regensburgi püspökké nevezte ki. A pápáknak kiváló asztrológusok álltak szolgálatukra, akik többnyire maguk is magasrangú papok voltak; ez a tény magában is bizonyíték arra, hogy az egyház az asztrológiát soha nem sorolta a tévtanok vagy a tilalmas gondolatrendszerek közé. Kepler a buzgó katolikus Rudolf császárnak készített horoszkópokat; Richelieu bíbornok, a francia nagyhatalom megalapozója, minden lépésében udvari asztrológusának, Morin-nek horoszkópszámításaira támaszkodott.

Ismételjük, hogy amennyiben ma egyházi személyek kifogást emelnek az asztrológia ellen, ebben nem hivatkozhatnak sem hittételekre, sem egyházi döntésekre. Az ellenvetés sokszor csupán tévedésen és az asztrológia félreértésén alapszik.
Így pl. egyik legkiválóbb magyar egyháztudósunk Aquinói Szt. Tamás bölcseletének ismeretében azt mondja az asztológusokról, hogy ezek tagadják az isteni gondviselést, mert az emberi sors irányítását a csillagoknak tulajdonítják. Ez bizony súlyos tévedés, mert egyetlen komoly asztrológus sem tulajdonítja a sorsot közvetlenül a csillagok hatásának, s a csillagokban nem látnak végokot. Ellenkezőleg, az asztrológia hangsúlyozottan tanítja, hogy a csillagok csak Isten és az egyetemes Törvény akaratának közvetítői; belőlük felénk sugárzó erőhatások csak módosulásai a Világegyetem nagy központi erejének, Isten létárasztó és törvénytszabó akaratának. Az asztrológia sosem lehet vallásellenes, hiszen éppen azt igazolja, hogy felsőbb erő és akarat, a mindenségen keresztülkasul átáradó egységes törvény uralkodik mindenben, s amit a horoszkópból kiolvas, az csak csekély és vázlatosan mesejtett része az egyeztemes törvényszerüség határtalan egészének.De megcáfolja a fenti ellenvetést maga Aquinói Szt. Tamás, a keresztény bölcselet apja, mert az asztrológia alaptételét félreérthetetlenül helytállónak tartja (*1).

Tévedés az a gyakori ellenvetés is, hogy az asztrológia tagadja a szabad akaratot, amely pedig a katolicizmus egyik alapvető tétele. Az asztrológia nem tagadja a szabad akaratot, csupán rámutat, hogy a szabad akarat csak az egyetemes tehát isteni akarat megszabta keretek közt érvényesülhet, vagyis az egyéni életekben több-kevesebb megszorítás alá kerül. Ez megfelel a valóságnak, hiszen a szabad akarat hittétele sem állítja azt, hogy az ember határtalan és minden körülmények közt feltétlenül érvényesíthető szabad akarattal rendelkezik (*2). A szabad akarat inkább az eltérő lehetőségek közt való választás több-kevesebb szabadságában áll.

(*1) "Az égitestek nem lehetnek az emberi cselekvésnek közvetlenül az okai, hanem közvetve. Az égitestek közvetlenül hatnak a testre, de a lélek erőire nem közvetlenül, hanem esetlegesen. Tudni kell, hogy az égi testek behatásai közvetve és estlegesen érvényesülhetnek az értelemben és az akaratban.
Az emberek többsége szolgája a szenvedélyeknek, amelyek az érzéki vágy függvényei és amelyekkel az égitestek együttműködhetnek. A bölcsek, akik az ilyen szenvedélyeknek ellen tudnak állni, ritkák; ezért van az, hogy az asztrológusok sok dologban előre megmondhatják az igazat, főleg pedig általánosságban. De nem minden esetben, mert semmisem akadályozza meg az egyes embert abban, hogy szabad akaratával ellenálljon a szenvedélynek. Ezért az okos asztrológusok azt mondják, hogy "a bölcs uralkodik a csillagokon", de csak annyiban, amennyiben uralkodni tud a szenvedélyein." (Summa Theologica, 1-ae, 115. quaestio, 4. art.)
"Minden érzékelhető erőt esetlegesen irányíthatnak az égitestek. Az akarat is kaphat indítást a csillagok sugárzásától, ahogy pl. valaki a hideg beálltával érzi, hogy tüzet kell raknia. Semmisem tiltja azt állítani, hogy valaki a csillagok hatása alatt hajlamos a haragra vagy valami hasonló szenvedélyre, ahogy természetszerüleg a legtöbb ember engedelmeskedik a szenvedélyeknek, amelyeknek csak a bölcsek állnak ellen. Ezért van az, hogy a legtöbb dologban helytálló az, amit az emberi cselekedetekről az égitestek járásának vizsgálata után előre megmondanak." (S. Th. 2-ae, 9. quaestio, 5. art.)

Így Szent Tamás!

(*2) "Az emberi szabadság nem abszolut szabadság, nem abszolut indetermináltság. - Az akarat lényegesen a jóra irányuló képesség. - Az emberi szabadság képesség, csíra... igazi tettek kiváltó készséggé való kibontakozása azonban sok biológiai és külsö életföltételtől függ." (Schütz: Dogmatika, 39. §, 2. t. 3.)


Ugye köztudott, hogy a Zodiákus (állatöv), az kifejezetten asztrológiai eredetű. Vajon mit keres egy zsidó zsinagóga, vagy egy keresztény templom padlózatán a Zodiákus?

Kép
http://www-spof.gsfc.nasa.gov/stargaze/ ... talph1.jpg
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/e ... _Alpha.jpg
izraeli link
A Béth Alpha zsinagóga padlózata

http://www.dormitio.net/album/dormitio/start.html
Kép
http://www.dormitio.net/album/szenen/sz4.html
Kép
Dormitio-Basilika (Hagia Maria Sion Abbey Jerusalem)

Esetleg még a végére egy tanulságos újabb idézet:

Idézet:
http://religion.orf.at/tv/news/ne01225_bischoefe_fr.htm
Schönborn: Geburt Jesu überwindet Dunkel des Stolzes.
Neben der Krippe stehe von Anfang an das Kreuz, so Schönborn. Das neugeborene Kind in der Krippe sei eine Vorwegnahme des Kreuzes.
--Schönborn (Christoph Schönborn bíboros, Bécs érseke és az Osztrák Püspöki Konferencia elnöke): Jézus születése áthidalta a büszkeség sötétségét.
A jászol mellett kezdettől fogva ott áll a kereszt, így Schönborn. A jászolban lévő újszülött gyermek egy megelőzése a keresztnek.--


Üdv

Klaus

_________________
_______________________
A józan ész és a KÖZJÓ kísérjen utadon!


csüt. júl. 12, 2007 9:55 pm
Profil E-mail küldése Honlap
Ezüst Listatag

Csatlakozott: szer. júl. 04, 2007 2:01 pm
Hozzászólások: 68
Tartózkodási hely: Veszprém
Hozzászólás 
Klaus Matefi írta:
Köszönöm a megjegyzéseiteket, úgy látszik, hogy eddig mindenki egyetért a leírtakkal. :lol:


Nem egészen...

Addig rendben, hogy Krisztus misztériuma kozmikus, amennyiben Jézus Krisztus által az egész teremtet világ, az egész kozmosz Istenhez kapcsolódik... mintegy felajánltatik Neki Krisztus által.

A kiindulópont azonban téves, miszerint a vallások az asztrológiából származnak. Ez téves előfeltevés. Tételnek is téves :-)

A másik: Krisztus csak egy van: a Názáreti, akit Jézusnak hívtak. Ő az Úr, a te Urad is: tőle függ életed és halálod. És Ő valóban a csillagok Ura is: tőle függ a világmindenség sorsa is.

Üdv mindenkinek:
Nyika


csüt. júl. 12, 2007 7:29 pm
Profil
Arany Listatag

Csatlakozott: vas. júl. 01, 2007 11:57 am
Hozzászólások: 130
Tartózkodási hely: Schwäbisch Gmünd
Hozzászólás 
Köszönöm a megjegyzéseiteket, úgy látszik, hogy eddig mindenki egyetért a leírtakkal. :lol:

_________________
_______________________
A józan ész és a KÖZJÓ kísérjen utadon!


hétf. júl. 09, 2007 10:20 pm
Profil E-mail küldése Honlap
Platinum Listatag
Avatar

Csatlakozott: csüt. ápr. 26, 2007 5:57 pm
Hozzászólások: 272
Hozzászólás 
varjú írta:
Kedves Matefi, lenyűgöz az általad idehordottak mennyisége...


És mindezt csak rögtönözte! Képzeld el, mi történik, ha jobban elmerül a témában. Egy szavadba kerül, és lekörözi a Háború, és békét... :roll:


hétf. júl. 09, 2007 8:29 pm
Profil
Gyémánt Listatag

Csatlakozott: pén. szept. 16, 2005 12:59 pm
Hozzászólások: 1384
Tartózkodási hely: Kispest
Hozzászólás 
Kedves Matefi, lenyűgöz az általad idehordottak mennyisége...


hétf. júl. 09, 2007 8:25 pm
Profil E-mail küldése
Arany Listatag

Csatlakozott: vas. júl. 01, 2007 11:57 am
Hozzászólások: 130
Tartózkodási hely: Schwäbisch Gmünd
Hozzászólás 
Kedves Tamás!

Köszönöm a hasznos bejegyzésedet. Egy kis összefoglalót rögtönöznék ezzel kapcsolatosan:

A zsidó vallási elképzelések szerint a világnak két különböző Messiás adatott:

Messiah ben Joseph és Messiah ben David, azaz "Messiás-József Fia" és "Messiás-Dávid Fia"(Immánuel).


http://www.hebrew4christians.com/Names_ ... ssiah.html
http://www.hebrew4christians.com/Names_ ... -yosef.gif
Kép
Mashiach ben Yosef
http://www.hebrew4christians.com/Names_ ... -david.gif
Kép
Mashiach ben David

Idézet:
http://www.nai-israel.com/israel/artice ... icleID=117
(Sajnos már nem elérhető!)
Jesus oder Immanuel?
Doch bleiben wir bei der Frage: Immanuel oder Jesus? Hat Gott im Nachhinein den Namen des Messias von Immanuel auf Jesus abgeändert?
Nein, Gott hat nichts nachgebessert, sondern diese beide Namen waren schon immer im Heilsplan Gottes verankert.
Mit diesem sanftmütigen Messias unter dem Namen Jesu kann das jüdische Volk nichts anfangen, denn es wartet auf den verheißener Messias mit Namen Immanuel, der mit eisernem Stab die Völker regieren wird (Offenbarung 12,5; 19,15).
--Jézus vagy Immánuel?
De maradjunk a kérdésnél: Immánuel vagy Jézus? Megváltoztatta Isten utólag a Messiás nevét Immánuelről Jézusra?
Nem, Isten nem javított utána, hanem már mind a két név le volt horgonyozva Isten megváltástervében.
Ezzel a Jézus nevű jámbor Messiással a zsidó nép nem tud mit kezdeni, hanem az Immánuel nevű megígért Messiásra vár, aki vaspálcával fogja a népeket kormányozni (Jelenések könyve 12,5; 19,15).
--

Jelenések könyve
12,5 Az asszony fiúgyermeket szült, aki vasvesszővel legeltet minden népet. A gyermek elragadtatott az Istenhez, az ő trónusához,
19,15 Szájából éles kard jött ki, hogy megverje vele a népeket: mert ő vasvesszővel fogja pásztorolni őket, és fogja taposni a mindenható Isten búsult haragjának borsajtóját.

http://www.nai-israel.com/israel/artice ... icleID=183
(Sajnos már nem elérhető!)
Elijahu (Elia), in der Endzeit
Messias ben Josef, das bedeutet: das erste Kommen des Messias
Messias ben David, das bedeutet: das zweite kommen des Messias
--Elijahu (Éliás), a végidőkben
A Messiás-József Fia jelentése: a Messiás első jövetele
A Messiás-Dávid Fia jelentése: a Messiás második jövetele
--

http://www.nai-israel.com/israel/artice ... icleID=141
(Sajnos már nem elérhető!)
Das zweifache Erscheinen des Messias (Kommen und Wiederkommen) wird im Judentum als "Messias ben Josef" und "Messias ben David" bezeichnet. Das erste Kommen gilt den Nichtjuden, so wie Joseph in Ägypten als "Messias ben Joseph" zuerst den Heiden zum Heiland wurde, um hinterher bei seinem zweiten Kommen als "Messias ben David" zu seinen Brüdern, den Juden zu kommen. So wie die Juden nur den irdischen Messias im Blick haben, so haben die Christen nur den spirituellen Messias im Sinn, dabei gehören beide zusammen.
--A kétszeres megjelenése a Messiásnak (jövetele és újrajövetele) a zsidóság által "Messiás-József Fia" és "Messiás-Dávid Fia"(Immanuel) lesz megjelölve. Az első jövetel a nemzsidóknak érvényes, így József Egyiptomban, mint "Messiás- Joseph Fia" először lett a hitetlenek üdvözítője, utána az Ő második jövetele (*Krisztus), mint "Messiás-Dávid Fia" az Ő testvéreihez, a zsidókhoz jön. Így a zsidók részére a földi Messiás van kilátásban, a keresztényeknek csak a spirituális Messiás a fontos, pedig ezek összetartoznak.--

http://www.nai-israel.com/israel/artice ... icleID=496
Die Offenbarung (19,15) sagt, dass der kommende Messias bzw. wiederkommende Christus die Völker mit eisernem Stabe regieren werde. Er ist es, der für den allmächtigen Gott die Kelter des Zornes treten wird. Das ist das, was vor uns liegt - nicht mehr das Kind der Krippe!
--A Jelenések Könyve (19,15) mondja, hogy az eljövendő Messiás, ill. az újraeljövendő Krisztus vaspálcával fogja a népeket kormányozni. Ő az, aki a Mindenható Istenért a harag prését taposni fogja. Ez az ami előttünk áll - és többé nem a jászolban lévő gyermek!--


Mint tudjuk a vallásos zsidó tömegek nem egy olyan Messiásra várnak, vártak a "Mózesi ígéretek" alapján, aki úgymond a fizetséget a túlvilágra halogatja, hanem reális e világi gazdagságot és hatalmat várnak a Messiásuk eljövetelével realizálódni:

Idézet:
Mózes V. könyve - Deuteronomium, héber: Devarim - דברים
6,18 Azt tedd, amit helyesnek és jónak lát az Úr, hogy jó dolgod legyen, hogy bemehess, és birtokba vehesd azt a jó földet, amelyet esküvel ígért atyáidnak az Úr,
6,19 elűzve előled minden ellenségedet, ahogyan megígérte az Úr.

7,22 De csak apránként űzi el előled ezeket a népeket Istened, az Úr. Nem semmisítheted meg mindjárt őket, mert akkor elszaporodna a mezei vad a te károdra.
7,23 De hatalmadba adja őket Istened, az Úr, és nagy zavart támaszt közöttük, míg ki nem pusztulnak.

8,18 Hanem gondolj arra, hogy Istened, az Úr ad neked erőt a gazdagság megszerzésére, hogy fenntartsa szövetségét, amelyre esküt tett atyáidnak. Így van ez ma is.

15,6 Mert az Úr, a te Istened megáld téged, a miképen megmondotta néked; és sok népnek adsz zálogos kölcsönt, te pedig nem kérsz kölcsönt, és sok népen fogsz uralkodni, és te rajtad nem uralkodnak.

28,1 Áldások ígérete
Ha engedelmesen hallgatsz az Úrnak, Istenednek a szavára, ha megtartod és teljesíted mindazokat a parancsolatokat, amelyeket ma parancsolok neked, akkor a föld minden népe fölé emel téged Istened, az Úr.
28,12 Megnyitja az Úr gazdag kincsesházát, az eget, és idejében ad esőt földedre, és megáldja kezed minden munkáját. Te kölcsönadsz a többi népnek, de te nem szorulsz kölcsönre.


Az újszövetségi ígéretek a hívek számára:

Idézet:
Lk 6,23
Örüljetek azon a napon és örvendezzetek; mert ímé a ti jutalmatok bőséges a mennyben; hiszen hasonlóképen cselekedtek a prófétákkal az ő atyáik.


Idézet:
János evangélium
8,22 Erre ezt mondták a zsidók: "Talán megöli magát, hogy azt mondja: Ahova én megyek, oda ti nem jöhettek?"
8,23 Ő így folytatta: "Ti lentről származtok, én pedig fentről származom; ti e világból származtok, én nem e világból származom.

17,14 Én nekik adtam igédet, és a világ gyűlölte őket, mert nem a világból valók, mint ahogy én sem vagyok a világból való.

18,36 Jézus így felelt: "Az én országom nem e világból való: ha ebből a világból való volna az én országom, az én szolgáim harcolnának, hogy ne szolgáltassanak ki a zsidóknak. De az én országom nem innen való."


Lehet-e ez a kétfajta Messiás egy és ugyanaz? NEM!

De akkor mi a közös bennük, amire a korábban említett zsidó vallásos cikk is utalt?

Mind a két Messiás a Shem ha Mephorash ("Isten 72 szelleme") kozmikus forrásainak megfelelően, de ellentétes szellemi hatású csillagzat alatt látta meg a napvilágot.

A zsidó vallási vezetők által várt Messiás, Messiah ben David az 1999.08.11.-én realizálódott napfogyatkozással hatásfokozott kozmikus kereszt szellemének a szülötte:


Idézet:
Jelenések könyve
12,3 Feltűnt egy másik jel is az égen: íme, egy hatalmas tűzvörös sárkány,


Erre a napra "jósolta" Nostradamus (asztrológus, "próféta", aki a héber nyelvben jártas ember és a Prieuré de Sion titkos társaságnak is az oszlopos tagja volt) a "rettegés Királyát földreszállni".

Ez a kereszt képezi a Shem ha Mephorash 72 kozmikus forrása közül a legnegatívabb hatást. Ez a kozmikus kereszt az a "sárkány", mely:


Idézet:
Prof. Gunkel Hermann: Schöpfung und Chaos in Urzeit und Endzeit (1895)
(S.201) Durch den Drachensturz hat Christus die Herrschaft.
(S.272) Der Drache wird als sogenannte Teufel und Satan gedeutet.
--Prof. Gunkel Hermann:A teremtés és a káosz az ős- és a végidőkben (1895)
A sárkány leesése által van Krisztusnak hatalma. (201.old.)
A sárkányt mint ördögöt és sátánt értelmezik. (272.old.)--


Ezzel összhangban van az újszövetségi legenda két idézete is és a katárok felfogása a "teremtő Istenről":

Idézet:
János evangéliuma
8,42 Jézus így szólt hozzájuk (a zsidókhoz): "Ha az Isten volna a ti Atyátok, szeretnétek engem, mert én az Istentől indultam el, és tőle jövök; nem magamtól jöttem, hanem ő küldött el engem.
8,43 Miért nem értitek az én beszédemet? Mert hallani sem bírtátok az én igémet.
8,44 Ti atyátoktól, az ördögtől származtok, és atyátok kívánságait akarjátok teljesíteni. Embergyilkos volt kezdettől fogva, és nem állt meg az igazságban, mert nincs benne igazság. Amikor a hazugságot szólja, a magáéból szól, mert hazug, és a hazugság atyja.
8,45 Mivel pedig én az igazságot mondom, nem hisztek nekem.

Lukács evangéliuma
4,5 Ezután felvitte az ördög, megmutatta neki egy szempillantás alatt a földkerekség minden országát,
4,6 és ezt mondta neki: "Neked adom mindezt a hatalmat és dicsőséget, mert nekem adatott, és annak adom, akinek akarom.
4,7 Ha tehát leborulsz előttem, tied lesz mindez."
4,8 Jézus így válaszolt neki: "Meg van írva: Az Urat, a te Istenedet imádd, és csak neki szolgálj."

http://hu.wikipedia.org/wiki/Eretnekmozgalmak
A Katárok szerint a világot egy gonosz istenség teremtette, melyet a Gnosztikusok Demiurge-, a keresztények pedig Sátán néven ismernek...
Ezen túl, a Katárok hite szerint az Ószövetség Istene maga az Ördög volt, hiszen Ő teremtette a világot...


A Názáreti Jézus az előbb említett kozmikus keresztet alkotó öt planéta együttállásának, konjunkciójának az égisze alatt született. A Nap mögé csoportosult negatív szellemi hatású planéták (Mars, Szaturnusz, Uránusz) a Nap árnyékában erős hatáscsökkenést szenvedtek (~"elégtek"). Így történhetett meg a Názáreti Jézus "szeplőtelen", bűn nélküli szellemi fogantatása, ami természetesen nem a testi fogantatásra értendő:

[url=http://foto.arcor-online.net/palb/alben/72/4767972/1024_3836313836633636.jpg]A Názáret Jézus születése: i.e.8.02.10.
-7.02.10. 12:11 UT +2.00 jeruzsálemi idő (3753. Adar 1.)
Nap-Hold konjunkció:20,1°Vízöntõ, -Mars-Szaturnusz-Uránusz konjunkció:29,3°/27,8°/27,4°Vízöntõ
[/url]

Mi a közös bennük, amire a korábban említett zsidó vallásos cikk is utalt?

Mind a két Messiás esetében a Shem ha Mephorash kozmikus forrásainak az alapjait képező öt planéta (Nap, Hold, Mars, Szaturnusz, Uránusz) szerepe a mérvadó a születésükkor. A Názáreti Jézus esetében ez az öt planéta együttáll a Zodiákusban, a Messiah ben David (Immánuel) esetében viszont egy kozmikus keresztet alkotnak a fentiek szerint.
Mind a két Messiás hús-vér, anya szülte ember, a születésük pillanatában történö szellemi fogantatás már az égieknek köszönhető.


Az Ószövetség és az Újszövetség által beharangozott "Ítéletének" (1999.08.11.) a keresztje:

Kép
Középen (Föld!) ül Krisztus, ki úgymond ítéletet tart...
Speyer, Dóm (Németország)


Kép
Sas=Skorpió

Kép
Bika

Kép
Ember=Vizöntő

Kép
Oroszlán

Ennek a keresztnek nincsen közvetlen köze az újszövetségi legenda Názáreti Jézusának a keresztrefeszítéséhez. Jézus Keresztrefeszítése:

[url=http://foto.arcor-online.net/palb/alben/72/4767972/1024_3637633362656234.jpg]Jézus keresztrefeszítése:
25.04.01. 22:13 UT +2.00 Jeruzsálem (3785.Nisan 14/15.- Pessah ünnepe!)
Nap-Mars konjunkció:9,8°/10,8°Kos, -Szaturnusz konjunkció:4°Kos, -Hold oppozíció:9,8°Mérleg,
-Uránusz quadrat:9,7°Rák, (-Neptunusz oppozíció:12,7°Bak)
("Magára vette a Világ összes bűneit". A hagyomány egy "T" alakú keresztet említ.)
[/url]

Ezzel szemben a fenti kereszt a bibliai elképzelések "Ítéletének" a keresztje, azaz Krisztus (nem Jézus!) újraeljövetelének a kozmikus forrása:

[url=http://foto.arcor-online.net/palb/alben/72/4767972/1024_6431363636316336.jpg]1999.08.11. 12:09 UT +1.00 Straßburg
Nap-Hold konjunkció:18,4°Oroszlán; -Uránusz oppozíció:14,7°Vízöntő; -Mars quadrat:16,9° Skorpió; -Szaturnusz oppozíció:16,9° Bika
(teljes napfogyatkozás!)
-A zsidó Messiás, Immánuel születése. Az "új mennyei Jeruzsálem landolása" a Bakonyban.
-Jeruzsálemben 1999 szeptember 27.-én hétfőn, a Tabernakulum ünnepének harmadik napján (Sukkoth 5760), reggel 9 órakor lerakták a 3. Templom alapkövét.
-A Negev-Sivatagban (Izrael) felavatták 1999 augusztusában a Frigysátrat 1:1 nagyságban.
-Potsdamban (Németország) a háború óta az első Rabbi-Kollégium (Rabbi-képző) alapkőletétele 1999. aug.11.-én. (Abraham Geiger Kolleg).
-az új „evangélizáció" kozmikus háttere
[/url]

Kép
Speyer, Dóm (Németország):

"Krisztus király az ítélőszéken":


Link
Kép

Link
Kép

Itt megemlíteném, hogy a kereszténység nem az égitestek folyamatosan változó helyzetéből adódó különböző szellemi hatások kutatása miatt ellenzi az asztrológiát, hanem azért, mert az asztrológiai tanok tagadják az ember szabad akaratát:

Idézet:
"Miként Krisztus születését égi jelenség mutatta, úgy halálakor elborzadt a csillagok világa.
A csillagjóslást (astrologia iudiciaria) az egyh. mindig elítélte, de becsülte a ~ot (astrologia naturalis), föltéve, hogy nem zárja ki az ember szabad akaratát.
A csillagászat az a tud. volt, amely a csillagok hatását vizsgálta a Hold alatti világra, az ún. sphaera elementarisra, ahol a csillagok szférájában ismeretlen minőségi változások zajlanak. A csillagok ugyanis csak helyváltoztató mozgást végeznek és ez a makrokozmoszban észlelhető változások legfontosabbja.
A csillagok pályáját a kk. elgondolás szerint Isten külön előírással (descriptiones divinae) határozta meg, melyet egy egyetemes természet (natura universalis) mint Isten helyettese (vicaria Dei) működése közvetít, s mint cselekvő természetet (natura agens) az író kézhez hasonlították. Ez az isteni előírás az isteni geometriát írta le mint ars divina, és Isten, ill. Krisztus, aki által minden teremtetett, a világ alkotója, architectus mundi.
E Pantokrátor mikrokozmikus képe a ker. királyság. A ker. kir. koronája a csillagos ég szimbóluma, az égboltozat antitípusa. Drágakövei alkalmasak arra, hogy a makrokozmosz erőit viselőjükre vonják, főleg azért, mert az emberi fej a sphaera aetericának megfelelője. A ker. kirság így kapcsolatba került a kozmosszal, azaz a csillagokkal. " (csillagászat - http://lexikon.katolikus.hu/ )


Üdv

Klaus

_________________
_______________________
A józan ész és a KÖZJÓ kísérjen utadon!


hétf. júl. 09, 2007 9:11 am
Profil E-mail küldése Honlap
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 107 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Következő


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forum/DivisionCore.
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség





eXTReMe Tracker