Á l d á s ! B é k e s s é g !

Isten hozott a www.Istentisztelet.net fórumán



Pontos idő: pén. nov. 17, 2017 10:06 pm




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 60 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4
A betlehemi csillag 
Szerző Üzenet
Arany Listatag

Csatlakozott: vas. júl. 01, 2007 11:57 am
Hozzászólások: 130
Tartózkodási hely: Schwäbisch Gmünd
Hozzászólás 
Kedves ingola!

ingola írta:
Ha hit helyett töredékes okoskodásunkkal közelítünk hozzá, akkor azonnal nagyon zavarbaejtő kérdések merülnek fel: Hogyan lehet egy városban beazonosítani nagy biztonsággal egyetlen házat, amely pontosan "a csillag alatt" van? Egyszer próbáljátok majd pontosan meghatározni azt a néhány négyzetméteres helyet, amely felett mondjuk a Szaturnusz ragyog, akkor rájöttök, hogy ez képtelenség.


Jézus születési konstellációja nem csak a Szaturnusz planétából állt... Természetesen teljesen jogos a felvetésed, de az is kiérződik belőle, hogy az asztrológiához valójában nem értesz... Ezzel én nem azt akarom állítani, hogy az asztrológia, amire a bibliai legendák is épültek a mai tudományos kritériumoknak megfelelnének. Akkoriban TUDOMÁNY volt. Viszont, ha az asztrológia tudománytalan babonaság, akkor minek nevezzem az arra épült mesés történeteket?

Érdemes a Lukács evangéliumának a következő részletét átolvasnod:

Idézet:
"Jézus születése
Történt pedig azokban a napokban, hogy Augustus császár rendeletet adott ki: írják össze az egész földet. Ez az első összeírás akkor történt, amikor Szíriában Cirénius (latin: Quirinius) volt a helytartó. Elment tehát mindenki a maga városába, hogy összeírják. Felment József is a galileai Názáretből Júdeába, a Dávid városába, amelyet Betlehemnek neveznek, mert Dávid házából és nemzetségéből való volt, hogy összeírják jegyesével, Máriával együtt, aki áldott állapotban volt. És történt, hogy amíg ott voltak, eljött szülésének ideje, és megszülte elsőszülött fiát. Bepólyálta, és a jászolba fektette, mivel a szálláson nem volt számukra hely. Pásztorok tanyáztak azon a vidéken a szabad ég alatt, és őrködtek éjszaka a nyájuk mellett. És az Úr angyala megjelent nekik, körülragyogta őket az Úr dicsősége, és nagy félelem vett erőt rajtuk. Az angyal pedig ezt mondta nekik: "Ne féljetek, mert íme, hirdetek nektek nagy örömet, amely az egész nép öröme lesz: Üdvözítő született ma nektek, aki az Úr Krisztus, a Dávid városában. A jel pedig ez lesz számotokra: találtok egy kisgyermeket, aki bepólyálva fekszik a jászolban." És hirtelen mennyei seregek sokasága jelent meg az angyallal, akik dicsérték az Istent, és ezt mondták: "Dicsőség a magasságban Istennek, és békesség a földön a jóakaratú embereknek." Miután elmentek tőlük az angyalok a mennybe, a pásztorok így szóltak egymáshoz: "Menjünk el egészen Betlehemig, és nézzük meg: hogyan is történt mindaz, amiről üzent nekünk az Úr." Elmentek tehát sietve, és megtalálták Máriát, Józsefet, és a jászolban fekvő kisgyermeket. Amikor meglátták, elmondták azt az üzenetet, amelyet erről a kisgyermekről kaptak, és mindenki, aki hallotta, elcsodálkozott azon, amit a pásztorok mondtak nekik. Mária pedig mindezeket a dolgokat megőrizte, és forgatta a szívében. A pásztorok pedig visszatértek, dicsőítve és magasztalva az Istent mindazért, amit pontosan úgy hallottak és láttak, ahogyan ő megüzente nekik." (Lk 2,1-14)


Lukács evangéliumában nincsen szó "bölcsekről", akik egy csillagot követve találtak az újszülött Jézusra, hanem pásztorokról tesz említést Lukács, akiknek először egy angyal, majd a "mennyei seregek sokasága" jelent meg és hírül adták Jézus születését. Az angyal csak egy jelet említett a Betlehem környéken tanyázó pásztoroknak, ami szerint egy bepólyázott újszülöttet találnak majd jászolban fekve.

A történet természetesen mesés, mint az egész Biblia. Aki hajlamos olyan mesés elemeket komolyan venni, mint pl. a Vörös-tengeren történt átkelés, a Sínai-hegyen történt szövetségkötés, Jézus csodás tettei, feltámadása, és még sorolhatnám, az már szerintem mindent képes elhinni... De ugye a hit az erőt ad! A bibliai történetek egy része exotérikus, mesés történetsorozat, ezotérikus-asztrológiai háttérrel, tartalommal, amit csak a beavatottak tudtak eddig értelmezni. Nem véletlen, hogy a zsidó misztika kabbalahja, amit beavatatlan nem ismerhetett eddig meg, szintén az asztrológiára bazírozik.

A fenti Lukács evangéliumának mesés története arra utal, hogy Betlehembe született egy gyermek, aki megfelelő égi konstellációk alatt látta meg a napvilágot. Szükségtelen négyzetméterekkel foglalkoznod...

Üdv

Klaus

_________________
_______________________
A józan ész és a KÖZJÓ kísérjen utadon!


pén. júl. 20, 2007 11:20 am
Profil E-mail küldése Honlap
Gyémánt Listatag

Csatlakozott: kedd ápr. 17, 2007 5:34 pm
Hozzászólások: 1793
Tartózkodási hely: Törökbálint
Hozzászólás 
II. Kor. 10,5: Ezekkel rombolunk le minden okoskodást és minden magaslatot, amelyet az Isten ismeretével szemben emeltek, és foglyul ejtünk minden gondolatot a Krisztus iránti engedelmességre

Véleményem szerint a csillag a Messiás eljövetele kapcsán is elsősorban jelkép: a dicsőség, magasság, fényesség jelképe.

Ha hit helyett töredékes okoskodásunkkal közelítünk hozzá, akkor azonnal nagyon zavarbaejtő kérdések merülnek fel: Hogyan lehet egy városban beazonosítani nagy biztonsággal egyetlen házat, amely pontosan "a csillag alatt" van? Egyszer próbáljátok majd pontosan meghatározni azt a néhány négyzetméteres helyet, amely felett mondjuk a Szaturnusz ragyog, akkor rájöttök, hogy ez képtelenség.

Ha az isteni útmutatást, a hitet kihagyjuk a történetből, akkor a pásztorok látogatása is abszurd szinezetet ölt. Gondoljátok el, hogyan éreznétek magatokat, ha az éjszaka közepén egy csapat juhász kicsöngetne benneteket az ágyból, és megkérdezné, hogy nincsen-e egy bepólyált kisded a jászolban?

(És akkor még nem is szóltam arról, hogy a föld forgása miatt a csillagok helyzete ugyanúgy folyamatosan változik az égbolton, mint a Napé vagy a Holdé...)

_________________
Te kicsoda vagy, hogy kárhoztatod a más szolgáját? (Rm. 14,4.)


pén. júl. 20, 2007 8:14 am
Profil
Arany Listatag

Csatlakozott: vas. júl. 01, 2007 11:57 am
Hozzászólások: 130
Tartózkodási hely: Schwäbisch Gmünd
Hozzászólás 
http://japan-freemasons.org/jp/modules/wfchannel/
http://japan-freemasons.org/images/GloJ1b_3degrees.png
Kép

_________________
_______________________
A józan ész és a KÖZJÓ kísérjen utadon!


csüt. júl. 19, 2007 7:54 pm
Profil E-mail küldése Honlap
Arany Listatag

Csatlakozott: vas. júl. 01, 2007 11:57 am
Hozzászólások: 130
Tartózkodási hely: Schwäbisch Gmünd
Hozzászólás 
Nyika írta:
Klaus Matefi írta:
Már az i.sz. 2-3. századtól foglalkoztatta a kutatókat a betlehemi csillag mibenléte. A mai hivatalos álláspont szerint ez még mindig megoldatlan kérdés. Így van ez valóban, vagy esetleg szándékosan elhallgatják a megoldást?


Egyáltalán nem megoldatlan.

Üdv:
Nyika


Ezzel már én is egyetértek. Látom figyelmesen átolvastad a betlehemi csillaggal kapcsolatos bejegyzéseimet és meggyőztek téged...

_________________
_______________________
A józan ész és a KÖZJÓ kísérjen utadon!


csüt. júl. 19, 2007 10:39 am
Profil E-mail küldése Honlap
Ezüst Listatag

Csatlakozott: szer. júl. 04, 2007 2:01 pm
Hozzászólások: 68
Tartózkodási hely: Veszprém
Hozzászólás 
Klaus Matefi írta:
Már az i.sz. 2-3. századtól foglalkoztatta a kutatókat a betlehemi csillag mibenléte. A mai hivatalos álláspont szerint ez még mindig megoldatlan kérdés. Így van ez valóban, vagy esetleg szándékosan elhallgatják a megoldást?


Egyáltalán nem megoldatlan.

Üdv:
Nyika


csüt. júl. 19, 2007 7:55 am
Profil
Arany Listatag

Csatlakozott: vas. júl. 01, 2007 11:57 am
Hozzászólások: 130
Tartózkodási hely: Schwäbisch Gmünd
Hozzászólás 
A nyolcágú csillag a pécsi zsinagógában:

Kép

Kép

_________________
_______________________
A józan ész és a KÖZJÓ kísérjen utadon!


szer. júl. 18, 2007 9:09 pm
Profil E-mail küldése Honlap
Arany Listatag

Csatlakozott: vas. júl. 01, 2007 11:57 am
Hozzászólások: 130
Tartózkodási hely: Schwäbisch Gmünd
Hozzászólás 
Klaus Matefi
A valódi betlehemi csillag


Mit ír a "Magyar Katolikus Lexikon" a "betlehemi csillagról"?


"betlehemi csillag, bölcsek csillaga: A napkeleti bölcsek egy rendkívüli égi jelenségből, „csillag fölkeléséből” ismerték föl a zsidók királyának megszületését, s indultak el, hogy hódoljanak előtte (vö. Mt 2,1-12). E jelet a zsidók nem értették, mert Heródes kérdésére nem Bálaám, hanem Mikeás jövendölésével válaszoltak, s adták meg Betlehemet a születés helyeként. Maga Heródes, mert nem volt zsidó, e kérdésben érthetően tájékozatlan volt. A csillag pedig, amelyet „fölkelni láttak”, újra föltűnt és elvezette a bölcseket a házhoz, ahol a Gyermek volt. - A racionalista magyarázók szerint Jézus egész gyermekségtörténete Midrás, v. e részlet mítikus elem benne, jóllehet J. Kepler már a 17. sz. elején fölvetette, hogy a ~ nem üstökös, hanem a Jupiter-Szaturnusz bolygók konjunkciója lehetett. E két bolygó ui. a földről nézve 20 évenként találkozik, konjunkcióban áll, 258 évenként háromszor egymás után ismétlődik a konjunkció más és más csillagképben, s 794 évenként ugyanabban a csillagképben van hármas konjunkció. Kepler számításai szerint Kr. e. 7: ilyen hármas konjunkció volt a Halak csillagképben. Mivel a Jupitert a kir-ok, a Szaturnuszt a zsidók csillagának tartották, a Halak csillagkép pedig a Jupiter saját csillagháza, a bölcsek egyértelműen következtethettek arra, hogy Zsidóországban egy nagyon jelentős király született. - E föltevést a századunkban megfejtett ékírásos táblák bizonyítják. P. Schnabel pl. 1925: megfejtett egy babilóniai ékírásos táblát, mely évszázadokkal előre jelezte a mondott konjunkciót. A bölcsek tehát előre tudhattak e rendkívüli jelenségről és érthették mint jelet." [*1]

Máté evangéliuma
2,1 A napkeleti bölcsek imádják Jézust
Amikor Jézus megszületett a júdeai Betlehemben Heródes király idejében, íme, bölcsek érkeztek napkeletről Jeruzsálembe,
2,2 és ezt kérdezték: "Hol van a zsidók királya, aki most született? Mert láttuk az Ő csillagát, amikor feltűnt, és eljöttünk, hogy imádjuk Őt."


Teljes biztonsággal állíthatom, hogy se Jézus születési konstellációjának, se pedig a "betlehemi csillagnak" nem volt köze a Johannes Kepler-féle hipotézis szerinti Jupiter - Szaturnusz konjunkcióhoz, amit azóta is előszeretettel emlegetnek bizonyos források. Az általam megadott öt égitest (Nap, Hold, Mars, Szaturnusz, Uránusz) a kozmikus forrása a Bagdadból származó Shem ha-Mephorash-nak ("Isten 72 szellemének"), amit már egy korábbi cikkemben részleteztem. Az öt planéta konstelláció-variációinak az idők folyamán történt megjelenésekor bizonyíthatóan fontos vallási, történelmi, misztikus események történtek, nem véletlenül.

A Názáreti Jézus története egy kozmikus misztérium. Születésekor és keresztrefeszítésekor is a fent említett öt planéta (Shem ha-Mephorash kozmikus forrásainak építőkövei) játszott szerepet:


[url=http://foto.arcor-online.net/palb/alben/72/4767972/1024_3836313836633636.jpg]Jézus születése: i.e. 8. 02.10.
-7.02.10 12:11 UT +2.00 jeruzsálemi idő (3753. Adar 1.)
Nap-Hold konjunkció:20,1°Vízöntő, -Mars-Szaturnusz-Uránusz konjunkció:29,3°/27,8°/27,4°Vízöntő
[/url]

[url=http://foto.arcor-online.net/palb/alben/72/4767972/1024_3637633362656234.jpg]Jézus keresztrefeszítése:
25.04.01. 22:13 UT +2.00 Jeruzsálem (3785.Nisan 14/15.- Pessah ünnepe!)
Nap-Mars konjunkció:9,8°/10,8°Kos, -Szaturnusz konjunkció:4°Kos, -Hold oppozíció:9,8°Mérleg,-Uránusz quadrat:9,7°Rák, (-Neptunusz oppozíció:12,7°Bak)
("Magára vette a Világ összes bűneit". A hagyomány egy "T" alakú keresztet említ.)
[/url]


A három "napkeleti bölcs", király, mágus a bibliai történet által emberbőrbe bújtatott Mars, Szaturnusz és Uránusz planéták. Õk "hivatalból" tudták, hogy hová kell "menniük" az újszülött "Jézus-szellem jászolának" megleléséhez!

A "betlehemi csillag" nem egy látható objektum az égen, hanem megfelelő asztrológiai adatok birtokában (az említett öt planéta korábbi együttállásai ismeretében) a Zodiákusban kiszerkeszthető nyolcágú csillag! Jól szemlélteti ezt például a ravennai S. Apollinare Nuovo bazilika falán látható híres mozaik a "A három Mágus a betlehemi csillaggal":


Kép

A "betlehemi csillag" kiszerkesztése kizárólagosan az idők folyamán korábban megtörtént Jézusi konstellációk (Nap, Hold, Mars, Szaturnusz és Uránusz planéták együttállásai, konjunkciói) Zodiákusban elfoglalt helyeinek ismerete alapján lehetséges.
A Zodiákusban kialakult nyolcágú csillagot kilenc egymás utáni együttállás pozíciói adják meg, ahol az első és a kilencedik kis eltéréssel (~2°) azonos helyre esik. A kilenc együttállás közül némelyik egész pontosan realizálódik, némelyik kevésbé, ezért az együttállásokat minden esetben a Nap - Hold konjunkció helyei alapján jelöljük be a Zodiákusba.

Mint ahogyan már a korábbiakban említettem, minden esetben kétszer alakul ki ez az együttállás ~2 év különbséggel, amelyikből az egyik pontosabb, a másik kevésbé pontos konjunkció. Ez a két év különbség a Mars planéta Zodiákusban történt mozgásával van kapcsolatban. A két esetben egyszer a Szaturnusz az Uránusz planéta előtt, két évvel később pedig az Uránusz planéta után foglal helyett. Igen ritka eset a két "lassú" planéta (Szaturnusz, Uránusz) pontos együttállása ebben a konstellációban, amit öt planéta konjunkciója képez.

A kilenc "Jézusi együttállás" 1089 év alatt (~8x136,125 év) történik meg, ahol a ~136,125 évnél a Mars planéta periódusából adódóan ~plusz ill. mínusz két év időintervallummal lehet számolni.

A Mars, Szaturnusz és Uránusz planéták (a "napkeleti bölcsek") Zodiákusban történt együttállásai ~136,125/3=45,375 évenként figyelhetők meg, aminek a pontos ideje szintén a Mars planéta periódusának a függvénye, tehát ~plusz ill. mínusz két év.

Az együttállások estében a 45,375 év és a 3-as szám (ami a Zodiákusban vizsgálva egy ~egyenlő oldalú háromszöggel van kapcsolatban, ), a Dávid csillag (hatágú csillag - Hexagramm - hebr. מגן דוד Magen David = Dávid-pajzsa) csúcsával lefelé fordított egyenlő oldalú háromszögével kapcsolatos:


Kép

A csúcsával felfelé álló háromszög jelképezi az AUM-ot (OM) [*2]:

Kép

ami úgymond a "kimondhatatlan nevet" (YHVH [*3], stb.) tartalmazza a védikus köztudatban!
Ez a háromszög nem a Jézusi együttállásra, hanem az 1999.08.11.-én realizálódott kozmikus keresztfajtára utal. Az eddig említett adatok a kereszt keresésére is hasonlóan alkalmasak!

Az alábbi cikkemben megtudhatjuk, hogy ez a két egymásba fordított egyenlő oldalú háromszög milyen kapcsolatban áll a Yin ésYang fogalmakkal:


Kép

Az elmondottak legtökéletesebb szemléltetése egy zsinagóga belső boltozatán látható [*4]:

Kép

Ez jól kivehető a következő képről is, amely szintén egy zsinagógáról készült [*5]:

Kép


Az általam kiszerkesztett "betlehemi csillag" Zodiákusban való elhelyezkedése:

Kép

A csillagot meghatározó pontokhoz tartozó konstellációk:

1,
-1096.02.21 2:22 UT
Nap-Hold-Mars-Szaturnusz-Uránusz konjunkció: 22°/22°/26,7°/24,7°/25,3° Vízöntő

2,
-960.10.10. 15:02 UT
Nap-Hold-Mars konjunkció: 8,7°/8,7°/7,3° Mérleg; Szaturnusz: 25,3° Mérleg; Uránusz: 20° Mérleg

3,
-852.05.23. 10:41 UT
Nap-Hold-Mars-Szaturnusz-Uránusz konjunkció: 22,2°/22,2°/22,5°/23°/18° Bika

4,
-688.01.11. 9:06 UT
Nap-Hold-Mars-Szaturnusz-Uránusz konjunkció: 14,3°/14,3°/10,2°/8,1°/13,6° Bak

5,
-554.08.24. 3:51 UT
Nap-Hold-Szaturnusz-Uránusz konjunkció: 23,8°/23,8°/19,1°/19,8° Oroszlán; Mars: 11,4° Oroszlán

6,
-417.03.15. 12:05 UT
Nap-Hold-Mars-Szaturnusz konjunkció: 19,1°/19,1°/22,7°/25,8° Halak; Uránusz: 2,8° Kos

7,
-279.12.09. 17:49 UT
Nap-Hold-Mars-Szaturnusz konjunkció: 14,5°/14,5°/15,9°/14,9° Nyilas; Uránusz: 8,1° Nyilas

8,
-146.06.15. 6:32 UT
Nap-Hold-Mars-Szaturnusz konjunkció: 19,5°/19,5°/17°/22,1° Iker; Uránusz: 27,5°Iker

9,
-7.02.10. 10:11 UT
Nap-Hold konjunkció:20,1°Vízöntõ; Mars-Szaturnusz-Uránusz konjunkció:29,3°/27,8°/27,4°Vízöntő


Annyit hozzáfűznék a fenti adatokhoz, hogy ennél a csillag kiszerkesztésénél minden esetben a "legszorosabb" együttállásokat vettem figyelembe. Ha a fenti dátumokhoz plusz ill. mínusz írányban 1089 évet, vagy ennek a többszörösét adjuk, akkor ráakadunk a későbbi, ill. korábbi együttállásokra is a ~plusz ill. mínusz két év figyelembevétele mellett!

Néhány példa erre:

4,
-688.01.11. 9:06 UT
Nap-Hold-Mars-Szaturnusz-Uránusz konjunkció: 14,3°/14,3°/10,2°/8,1°/13,6° Bak

400.12.31. 18:49 UT
Nap-Hold-Mars-Szaturnusz-Uránusz konjunkció: 12°/12°/12,4°/12,6°/14,5° Bak

1489.12.22. 7:12 UT
Nap-Hold-Mars-Szaturnusz-Uránusz konjunkció: 10°/10°/14,8°/17°/15,2° Bak

5,
-554.08.24. 3:51 UT
Nap-Hold-Szaturnusz-Uránusz konjunkció: 23,8°/23,8°/19,1°/19,8° Oroszlán; Mars: 11,4° Oroszlán

535.08.14. 18:07 UT
Nap-Hold-Szaturnusz-Uránusz konjunkció: 22,6°/22,6°/17,1°/21,2°/18,7° Oroszlán

1624. 08.14. 4:12 UT
Nap-Hold-Szaturnusz-Uránusz konjunkció: 21,6°/21,6°/22,8°/22,2°/17,5° Oroszlán

7,
-279.12.09. 17:49 UT
Nap-Hold-Mars-Szaturnusz konjunkció: 14,5°/14,5°/15,9°/14,9° Nyilas; Uránusz: 8,1° Nyilas

808.11.21. 4:42 UT
Nap-Hold-Mars-Szaturnusz konjunkció: 4,1°/4,1° Nyilas/27,7°/28,5°/29,2° Skorpió

1897.11.24. 9:20 UT
Nap-Hold-Mars-Szaturnusz konjunkció: 2,4°/2,4°/1,6°/3,2° Nyilas/29,5° Skorpió


Ez a folyamat minden ágon véges (azaz volt kezdete és vége!), tehát a konjunkciók "szorossága" csökkenő tendenciát mutat az idő múlásával, ha egy "szoros" konjunkciót veszünk kiindulási alapnak. Idővel átveszi ennek az "ágnak" a szerepét egy ~45,375 évvel eltolódott újra kiépülő "ág".


Források:


[*1] http://lexikon.katolikus.hu/LINKEK/LINK ... ETEGA.HTML


[*2] http://www.windtochter.de/shivasshop/in ... ._mehr.htm


[*3] A szabadkőművesek által tisztelt "Grand Architect of the Universe"=YHVH
Kép
http://www.nymasons.org/cms/images/cryptic.gif
http://www.nymasons.org/index.php?c=masonicBodies

Kép
http://www.ritoescoces.org/
http://www.fortunecity.com/victorian/wooton/189/scb/
http://www.mensageiro.com.br/html/index_maconaria.htm

Kép
http://www.sc33.org.br/fotoalbum/thumb. ... G&maxw=450
http://www.sc33.org.br/fotoalbum-sc33.html

Kép
http://www.oto.de/images/otolamen_color.gif
http://www.oto.de/

Kép
http://www.phoenixmasonry.org/the_symbo ... asonry.htm
http://www.phoenixmasonry.org/images/illus04.png

Kép

Kép
Egy katolikus templom két oltára

Kép
Szent Jakab-katedrális, Santiago de Compostela (Spanyolország)


[*4] http://www.lubavitch.com/Article.asp?Ar ... &Section=0

[*5] http://judaisme.sdv.fr//synagog/vosges/bruyeres.htm

_________________
_______________________
A józan ész és a KÖZJÓ kísérjen utadon!


A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Klaus Matefi szer. júl. 18, 2007 9:24 pm-kor.



szer. júl. 18, 2007 9:05 pm
Profil E-mail küldése Honlap
Arany Listatag

Csatlakozott: vas. júl. 01, 2007 11:57 am
Hozzászólások: 130
Tartózkodási hely: Schwäbisch Gmünd
Hozzászólás 
Klaus Matefi írta:
A bibliai vallások misztériumai, Istenképe, asztrológiában jártas zsidó írástudók által lettek megszerkesztve, aminek az alapjaira korábban Mezopotámiában tettek szert.
Nagyon helyesen írta Christoph Schönborn bíboros (Bécs érseke és az Osztrák Püspöki Konferencia elnöke):

http://religion.orf.at/tv/news/ne01225_bischoefe_fr.htm
Schönborn: Geburt Jesu überwindet Dunkel des Stolzes.
Neben der Krippe stehe von Anfang an das Kreuz, so Schönborn. Das neugeborene Kind in der Krippe sei eine Vorwegnahme des Kreuzes.
--Schönborn: Jézus születése áthidalta a büszkeség sötétségét.
A jászol mellett kezdettől fogva ott áll a kereszt, így Schönborn. A jászolban lévő újszülött gyermek egy megelőzése a keresztnek.--


Ebben a nyilatkozatában Schönborn bíboros egyértelműen azt állítja, hogy Jézus születése pillanatában már ki volt kalkulálható a halála is! Mi ez, ha nem csillagjóslás?

Itt ismét idézném a Katolikus Lexikon ezzel kapcsolatos gondolatát:

Idézet:
"Miként Krisztus születését égi jelenség mutatta, úgy halálakor elborzadt a csillagok világa.
A csillagjóslást (astrologia iudiciaria) az egyh. mindig elítélte, de becsülte a csillagászatot (astrologia naturalis), föltéve, hogy nem zárja ki az ember szabad akaratát.
A csillagászat az a tud. volt, amely a csillagok hatását vizsgálta a Hold alatti világra, az ún. sphaera elementarisra, ahol a csillagok szférájában ismeretlen minőségi változások zajlanak.] A csillagok ugyanis csak helyváltoztató mozgást végeznek és ez a makrokozmoszban észlelhető változások legfontosabbja.
A csillagok pályáját a kk. elgondolás szerint Isten külön előírással (descriptiones divinae) határozta meg, melyet egy egyetemes természet (natura universalis) mint Isten helyettese (vicaria Dei) működése közvetít, s mint cselekvő természetet (natura agens) az író kézhez hasonlították. Ez az isteni előírás az isteni geometriát írta le mint ars divina, és Isten, ill. Krisztus, aki által minden teremtetett, a világ alkotója, architectus mundi.

E Pantokrátor mikrokozmikus képe a ker. királyság. A ker. kir. koronája a csillagos ég szimbóluma, az égboltozat antitípusa. Drágakövei alkalmasak arra, hogy a makrokozmosz erőit viselőjükre vonják, főleg azért, mert az emberi fej a sphaera aetericának megfelelője. A ker. kirság így kapcsolatba került a kozmosszal, azaz a csillagokkal. " (csillagászat - http://lexikon.katolikus.hu/ )


Tehát a keresztény egyházak ezek szerint az asztrológiában egyedül azt találják kivetnivalónak, hogy az asztrológia szerintük tagadja az emberek szabad akaratát. Ettől eltekintve csak hisznek és egyetértenek a csillagokból kiolvasható sors alakulásában, hisz maga Bécs érseke állítja azt, hogy a kisded Jézus jászolánál "kezdettől fogva ott állt kereszt" is, azaz a kereszthalála születése pillanatában már el volt döntve. Ezek szerint a keresztény egyházak azt elismerik, hogy az egyén születési csillagzatából kiolvasható a halálának a körülménye és ideje, de az élete folyamán történt tevékenységeire már nem lehet előrejelzést adni az egyén szabad akaratából következően.


Az én állításom és bizonyításom a Názáreti Jézus születését és kereszthalálát illetően megegyezik Christoph Schönborn bíboros-érsek állításával, de én ezt meg is indokolom szemléletesen:

Állításom szerint a kozmikus eredetű "JÓT" és "ROSSZAT" az újszövetségi legenda a Názáreti Jézus születésének és a keresztrefeszítésének a misztériumába rejtette. Jézus születésekor (i.e. 8. 02.10. 12:11 UT +2.00 Betlehem; 3753. Adar 1.) a negatív hatásúnak tulajdonított szabadszemmel is látható planéták (Mars, Szaturnusz, Uránusz) az Újhold (Nap - Hold konjunkció) mögött sorakoztak fel a földről nézve, így a Nap mögött erős hatáscsökkenést szenvedtek. Jézus kereszthalálakor ( 25.04.01. 22:13 UT +2.00 Jeruzsálem; 3785.Nisan 14/15.- Pessah ünnepe!) ezen planéták egy szabályos "T" keresztet alkottak a zodiákusban, mely éppen egybeesett a bibliai legendák által is említett zsidó pészah ünneppel (az egyiptomi kivonulásuk óta ünnepelték véresáldozat bemutatásával). Itt megemlíteném, hogy erre a "T" keresztre a Neptunusz és Plútó negatív hatású planéták is rácsatlakoztak, így annak ellenére, hogy elvileg abban az időben ezt a két szabadszemmel nem látható planétát nem ismerhették (?...), joggal fűzték hozzá ehhez az égi/földi eseményhez, hogy Jézus magára vette a világ összes bűneit!

A Máté evangéliumában (Mt. 2,1-2) említett úgynevezett "betlehemi csillag" meggyőződésem szerint nem egy látható csillag, vagy jelenség volt az égbolton, hanem a Jézus születésekor együttállt öt égitestnek a korábban történt konjunkcióit jelölő pontok adtak meg, melyeket, ha a Zodiákusban időrendi sorrendben egyenesekkel kötünk össze, akkor egy közelítőleges nyolcágú csillagot kapunk.

Véleményem szerint az újszövetségi legenda Názáreti Jézusának az élete egy kozmikus misztériummal lett párosítva, amiben a három "napkeleti bölcs" nem konkrét hús-vér személyként szerepelt, hanem a Mars, Szaturnusz és Uránusz planétákat jelképezték. Ezek "hivatalból" követték a "betlehemi csillagot" az égi mechanika előírásai, törvényei folytán. Ezért a napkeletről jött "bölcseknek" értelemszerűen más irányba (napnyugat) kellett távozniuk, amire a Biblia is utal (Mt. 2,12).

Eddig egyetelen kutató se tudta megindokolni a Máté evangéliumában (Mt. 2,16) olvasható Heródes által kiadott parancs okát, ami szerint minden fiúgyermeket két éves korig le kellett, hogy gyilkoljanak a katonák Betlehemben és annak a környékén. Ez kizárólagosan csak annak volt köszönhető, hogy a Jézus születését szignáló öt égitest együttállása két évvel korábban (i.e.10.02.03 15:32 UT +2.00 Betlehem; 3751. Adar 1.) is realizálódott a Mars periódusából következően, de ekkor lényegesen pontatlanabbul!


Sajnos az a véleményem, hogy az ezzel kapcsolatos kutatások hivatalosan nem a valódi megoldásra törekszenek (a bibliai vallások misztériumainak a védelme érdekében!), hanem annak a teóriáját reklámozzák előszeretettel, akinek kellő anyagi fedezete van nagyszámú és több nyelven történő könyvek megjelentetésehez. Nem véletlenül, a pénz uralja és kormányozza a világot... Ebből következik, hogy a jó munkához és eredményhez, türelem és kitartás kell.

_________________
_______________________
A józan ész és a KÖZJÓ kísérjen utadon!


hétf. júl. 16, 2007 12:12 pm
Profil E-mail küldése Honlap
Arany Listatag

Csatlakozott: vas. júl. 01, 2007 11:57 am
Hozzászólások: 130
Tartózkodási hely: Schwäbisch Gmünd
Hozzászólás 
A bibliai vallások misztériumai, Istenképe, asztrológiában jártas zsidó írástudók által lettek megszerkesztve, aminek az alapjaira korábban Mezopotámiában tettek szert.
Nagyon helyesen írta Christoph Schönborn bíboros (Bécs érseke és az Osztrák Püspöki Konferencia elnöke):

http://religion.orf.at/tv/news/ne01225_bischoefe_fr.htm
Schönborn: Geburt Jesu überwindet Dunkel des Stolzes.
Neben der Krippe stehe von Anfang an das Kreuz, so Schönborn. Das neugeborene Kind in der Krippe sei eine Vorwegnahme des Kreuzes.
--Schönborn: Jézus születése áthidalta a büszkeség sötétségét.
A jászol mellett kezdettől fogva ott áll a kereszt, így Schönborn. A jászolban lévő újszülött gyermek egy megelőzése a keresztnek.--

_________________
_______________________
A józan ész és a KÖZJÓ kísérjen utadon!


hétf. júl. 16, 2007 12:11 pm
Profil E-mail küldése Honlap
Arany Listatag

Csatlakozott: vas. júl. 01, 2007 11:57 am
Hozzászólások: 130
Tartózkodási hely: Schwäbisch Gmünd
Hozzászólás 
Kedves la Mer!

Még nem volt időm az általad megadott időpontot ellenőrizni, de vagy ma este, vagy holnap megteszem.

Üdv

Klaus

_________________
_______________________
A józan ész és a KÖZJÓ kísérjen utadon!


hétf. júl. 16, 2007 12:10 pm
Profil E-mail küldése Honlap
Arany Listatag

Csatlakozott: vas. júl. 01, 2007 11:57 am
Hozzászólások: 130
Tartózkodási hely: Schwäbisch Gmünd
Hozzászólás 
A valódi betlehemi csillag
A valódi betlehemi csillag - Fórum

_________________
_______________________
A józan ész és a KÖZJÓ kísérjen utadon!


vas. júl. 15, 2007 4:17 pm
Profil E-mail küldése Honlap
Arany Listatag

Csatlakozott: vas. júl. 01, 2007 11:57 am
Hozzászólások: 130
Tartózkodási hely: Schwäbisch Gmünd
Hozzászólás 
Kedves la Mer!

Attól függ, hogy te mit értesz UFO alatt? Ha egy "repülő csészealjra" gondolsz, az mese... Ha egy bizonyos égi konstellációra, az csillagászati tény.

Ha megadod a lányod pontos születési időpontját, akkor meg tudom nézni, hogy fennállt-e akkoriban valami érdemleges.

Üdv

Klaus

_________________
_______________________
A józan ész és a KÖZJÓ kísérjen utadon!


vas. júl. 15, 2007 4:13 pm
Profil E-mail küldése Honlap
Arany Listatag

Csatlakozott: vas. júl. 01, 2007 11:57 am
Hozzászólások: 130
Tartózkodási hely: Schwäbisch Gmünd
Hozzászólás 
Már az i.sz. 2-3. századtól foglalkoztatta a kutatókat a betlehemi csillag mibenléte. A mai hivatalos álláspont szerint ez még mindig megoldatlan kérdés. Így van ez valóban, vagy esetleg szándékosan elhallgatják a megoldást?

_________________
_______________________
A józan ész és a KÖZJÓ kísérjen utadon!


vas. júl. 15, 2007 3:51 pm
Profil E-mail küldése Honlap
Ezüst Listatag

Csatlakozott: szer. júl. 04, 2007 2:01 pm
Hozzászólások: 68
Tartózkodási hely: Veszprém
Hozzászólás 
http://www.falanx.hu/a_valodi_betlehemi_csillag


vas. júl. 15, 2007 11:42 am
Profil
Arany Listatag

Csatlakozott: vas. júl. 01, 2007 11:57 am
Hozzászólások: 130
Tartózkodási hely: Schwäbisch Gmünd
Hozzászólás A betlehemi csillag
A betlehemi csillag

A betlehemi csillagról, ami a napkeleti bölcsek (görög: Magoi apo anatolon - Μάγοι από ανατολών - keleti mágusok), - háromkirályok csillagaként is ismeretes, de a nép körében egyszerűen karácsonyi csillagként van emlegetve, csak a Biblia újszövetségi részében található Máté evangéliumában (Mt 2,1-11) van kizárólagosan megemlítve. Máté leírása szerint a Názáreti Jézus Júdea Betlehemének városában történt megszületését egy csillag jelezte az égen, egy rendkívüli égi jelenség, amit követtek a napkeletről származó "bölcsek" és ez által találtak rá az újszülött Jézusra.

Kép
Nagyobb kép
Link
A három bölcs és a betlehemi csillag a ravennai San Apollinare Nuovo bazilika mozaikján (i.sz. 565)

Tartalomjegyzék
1 Máté és Lukács evangéliuma a Názáreti Jézus születéséről
2 A keresztény időszámítás kezdete
3 Figyelemreméltóbb teóriák a betlehemi csillagról
3.1 Üstökös-elmélet
3.2 Konjunkció- és szupernova-elméletek

Máté és Lukács evangéliuma a Názáreti Jézus születéséről

Az Újszövetség első könyvében, Máté evangéliumában az írója a Názáreti Jézus születését egy égi jellel, csillaggal kapcsolatba hozva tárja elénk:

"A napkeleti bölcsek imádják Jézust
Amikor Jézus megszületett a júdeai Betlehemben Heródes király idejében, íme, bölcsek érkeztek napkeletről Jeruzsálembe,
és ezt kérdezték: "Hol van a zsidók királya, aki most született? Mert láttuk az ő csillagát, amikor feltűnt, és eljöttünk, hogy imádjuk őt." Amikor ezt Heródes király meghallotta, nyugtalanság fogta el, és vele együtt az egész Jeruzsálemet. Összehívatta a nép valamennyi főpapját és írástudóját, és megkérdezte tőlük, hol kell megszületnie a Krisztusnak. Azok ezt mondták neki: "A júdeai Betlehemben, mert így írta meg a próféta: Te pedig Betlehem, Júda földje, semmiképpen sem vagy a legjelentéktelenebb Júda fejedelmi városai között, mert fejedelem származik belőled, aki legeltetni fogja népemet, Izráelt." Ekkor Heródes titokban hívatta a bölcseket, pontosan megkérdezte tőlük a csillag feltűnésének idejét, majd elküldte őket Betlehembe, és ezt mondta: "Menjetek el, szerezzetek pontos értesüléseket a gyermekről; mihelyt pedig megtaláljátok, adjátok tudtomra, hogy én is elmenjek, és imádjam őt!" Miután meghallgatták a királyt, elindultak, és íme, a csillag, amelyet láttak feltűnésekor, előttük ment, amíg meg nem érkeztek, és akkor megállt a fölött a hely fölött, ahol a gyermek volt. Amikor meglátták a csillagot, igen nagy volt az örömük. Bementek a házba, meglátták a gyermeket anyjával, Máriával, és leborulva imádták őt. Kinyitották kincsesládáikat, és ajándékokat adtak neki: aranyat, tömjént és mirhát. Mivel azonban kijelentést kaptak álomban, hogy ne menjenek vissza Heródeshez, más úton tértek vissza hazájukba. (Mt 2,1-12)

A fenti idézetben említett bölcsek, akik a három ajándékukkal (arany, tömjén, mirha) kedveskedtek az újszülött Jézusnak, egy egy csillag követése folytán jutottak el a kisded Jézus jászolához. A keresztény hagyományok ezt a három "bölcset", akik napkeletről érkeztek a legenda szerint, Gáspár, Menyhért és Boldizsár néven tartják számon és akár háromkirályokként is emlegeti őket annak ellenére, hogy Máté evangéliumában kizárólagosan csak "bölcsekként" szerepelnek. Kilétükkel kapcsolatosan számos elképzelés felmerült már az évszázadok folyamán. Vannak olyan feltételezések is, hogy perzsa mágusok voltak, akik az akkori csillagtudományban (abban az időben nem volt az asztronómia és az asztrológia különválasztva) jártasak lévén, ki tudták előre számítani egy messiás születése csillagzatának megjelenési idejét és a helyét, de a csillagjós káldeusok is szóba jönnek. Jacobus de Voragine (1230-1298) domonkosrendi szerzetes (élete utolsó hat évében pedig Genova érseke) a "Legenda aurea" című legendagyűjteményében a három "bölcs" csillagjósokként ill. varázslókként van feltüntetve.

Az Ószövetségben is történik említés csillagról ("Csillag származik Jákóbból, és királyi pálcza támad Izráelből" - 4Móz 24,17;), a Jelenések könyvében szintén olvashatunk róluk ("A hét csillag titkát, a melyet láttál az én jobb kezemben, és a hét arany gyertyatartót." Jel 1,20), melyek a bibliai titkokkal (misztérium) lehetnek kapcsolatban. A keresztény etika ellenzi a csillagjóslást, mert az ember szabad akaratát kétségbe vonja. Viszont a csillagászatot és a csillagok hatásainak a kutatását azt nem:

"Miként Krisztus születését égi jelenség mutatta, úgy halálakor elborzadt a csillagok világa.
A csillagjóslást (astrologia iudiciaria) az egyh. mindig elítélte, de becsülte a ~ot (astrologia naturalis), föltéve, hogy nem zárja ki az ember szabad akaratát.
A csillagászat az a tud. volt, amely a csillagok hatását vizsgálta a Hold alatti világra, az ún. sphaera elementarisra, ahol a csillagok szférájában ismeretlen minőségi változások zajlanak. A csillagok ugyanis csak helyváltoztató mozgást végeznek és ez a makrokozmoszban észlelhető változások legfontosabbja.
A csillagok pályáját a kk. elgondolás szerint Isten külön előírással (descriptiones divinae) határozta meg, melyet egy egyetemes természet (natura universalis) mint Isten helyettese (vicaria Dei) működése közvetít, s mint cselekvő természetet (natura agens) az író kézhez hasonlították. Ez az isteni előírás az isteni geometriát írta le mint ars divina, és Isten, ill. Krisztus, aki által minden teremtetett, a világ alkotója, architectus mundi.
E Pantokrátor mikrokozmikus képe a ker. királyság. A ker. kir. koronája a csillagos ég szimbóluma, az égboltozat antitípusa. Drágakövei alkalmasak arra, hogy a makrokozmosz erőit viselőjükre vonják, főleg azért, mert az emberi fej a sphaera aetericának megfelelője. A ker. kirság így kapcsolatba került a kozmosszal, azaz a csillagokkal. " (csillagászat - http://lexikon.katolikus.hu/ )


Lukács evangéliumában szintén olvashatunk a Názáreti Jézus megszületéséről:

"Jézus születése
Történt pedig azokban a napokban, hogy Augustus császár rendeletet adott ki: írják össze az egész földet. Ez az első összeírás akkor történt, amikor Szíriában Cirénius (latin: Quirinius) volt a helytartó. Elment tehát mindenki a maga városába, hogy összeírják. Felment József is a galileai Názáretből Júdeába, a Dávid városába, amelyet Betlehemnek neveznek, mert Dávid házából és nemzetségéből való volt, hogy összeírják jegyesével, Máriával együtt, aki áldott állapotban volt. És történt, hogy amíg ott voltak, eljött szülésének ideje, és megszülte elsőszülött fiát. Bepólyálta, és a jászolba fektette, mivel a szálláson nem volt számukra hely. Pásztorok tanyáztak azon a vidéken a szabad ég alatt, és őrködtek éjszaka a nyájuk mellett. És az Úr angyala megjelent nekik, körülragyogta őket az Úr dicsősége, és nagy félelem vett erőt rajtuk. Az angyal pedig ezt mondta nekik: "Ne féljetek, mert íme, hirdetek nektek nagy örömet, amely az egész nép öröme lesz: Üdvözítő született ma nektek, aki az Úr Krisztus, a Dávid városában. A jel pedig ez lesz számotokra: találtok egy kisgyermeket, aki bepólyálva fekszik a jászolban." És hirtelen mennyei seregek sokasága jelent meg az angyallal, akik dicsérték az Istent, és ezt mondták: "Dicsőség a magasságban Istennek, és békesség a földön a jóakaratú embereknek." Miután elmentek tőlük az angyalok a mennybe, a pásztorok így szóltak egymáshoz: "Menjünk el egészen Betlehemig, és nézzük meg: hogyan is történt mindaz, amiről üzent nekünk az Úr." Elmentek tehát sietve, és megtalálták Máriát, Józsefet, és a jászolban fekvő kisgyermeket. Amikor meglátták, elmondták azt az üzenetet, amelyet erről a kisgyermekről kaptak, és mindenki, aki hallotta, elcsodálkozott azon, amit a pásztorok mondtak nekik. Mária pedig mindezeket a dolgokat megőrizte, és forgatta a szívében. A pásztorok pedig visszatértek, dicsőítve és magasztalva az Istent mindazért, amit pontosan úgy hallottak és láttak, ahogyan ő megüzente nekik." (Lk 2,1-14)

Lukács evangéliumában nincsen szó "bölcsekről", akik egy csillagot követve találtak az újszülött Jézusra, hanem pásztorokról tesz említést Lukács, akiknek először egy angyal, majd a "mennyei seregek sokasága" jelent meg és hírül adták Jézus születését. Az angyal csak egy jelet említett a Betlehem környéken tanyázó pásztoroknak, ami szerint egy bepólyázott újszülöttet találnak majd jászolban fekve.

Jézus születését illetően nem tudunk meg többet a keresztény vallás alapját képező újszövetségi könyvekből. Adhatnak-e Máté és Lukács könyvében leírtak egyértelmű támpontot korunk kutatói számára a Názáreti Jézus születési idejének és a betlehemi csillag mibenlétének a kérdésében? A tudományos alapokon folytatott kutatások eddig eredménytelennek bizonyultak. Feltehetően ha ismerné az ember Jézus pontos születési időpontját, akkor a betlehemi csillag mibenlétére is megtudhatná a választ. De vajon célravezető-e csak a mai értelemben vett tudományos szempontokat figyelembe venni ezen megoldatlan rejtélyek felderítéséhez?

A keresztény időszámítás kezdete

A keresztény időszámítás kezdete a Názáreti Jézus születésének Dionysius Exiguus (~470 - 550) jogász, kronológus szerzetes által tévesen kikalkulált időpontjára épül még a mai napig is. Jézus születésének az évét a Róma alapítása utáni (ab urbe condita) 754. évre tette és ezzel megszületett a keresztény időszámítás. Beda Venerabilis (673-735) benedekrendi szerzetes, történetíró volt az első, aki alkalmazta ezt az "Angol nép Egyháztörténete" ("Historia ecclesiastica gentis Anglorum") című művében.
A történelmi dátumainkat ehhez a hibásan megállapított kiindulási ponthoz képest Kr.e.-i (ante Christum natum) illetve Kr.u.-i (post Christum natum) keltezésekkel ellátva tartjuk számon. Ma már nyíltan elismerik a keresztény források is, hogy Dionysius Exiguus által megállapított időpont feltehetően 6-8 évvel eltér a ténylegestől. Heródes király i.e. 4-ben halt meg, így eleve nem stimmelhetett Dionysius Exiguus számítása.

Figyelemreméltóbb teóriák a betlehemi csillagról

Üstökös-elmélet

- Órigenész, Adamantiosz (185-254) egyiptomi teológus szerint a Máté evangéliumában említett csillag egy üstökös kellett, hogy legyen (Contra Celsum, 1, 58-59), melyet követve a káldeus "bölcsek" eljutottak Betlehembe a megszületett Jézushoz.
Valószínű, hogy őt az i.sz. 218 áprilisában és májusában látható Halley-üstökös vezette erre a következtetésre.
Szerinte három Magoi-t említ a Máté evangélium, mely számot az általuk magukkal hozott ajándékok (arany, tömjén, mirha) is szemléltetnek és alátámasztanak. Ezt az elképzelését a keresztény egyházak is magukévá tették.

A "bölcsek" számát eltérően, 2 - 12 között adják meg egyes falifestmények ill. legendák. Egy ősrégi görög ábrázolásmód alapján Menyhért egy szakál nélküli fiatalember, Boldizsár fekete szakálat visel, Gáspár pedig egy fehér szakálú aggastyán. Ezzel három különböző korra, vagy időintervallumra akart utalni feltehetően a készítője.
A kínaiak már i.e. 240-ben megfigyelték és lejegyezték a Halley-üstökös feltűnését, ami Jézus születése körül csak i.e. 12-ben volt látható az égbolton.

A pécsi székesegyház altemplomában található ez a falfestmény, mely a betlehemi csillagot egy nyolcágú csillagként ábrázolja, de úgy, mint egy üstököst:

http://foto.arcor-online.net/palb/alben ... 626634.jpg

Az üstökös-elméletek ellen az szól, hogy már az antik világban is ezek a fertőzések, vész, háború, halál közeledtét jelentették, nem pedig egy pozitív értelemben vehető történést, egy messiás születését.

Konjunkció- és szupernova-elméletek

- Johannes Kepler (1571 - 1630) német matematikus, asztronómus és asztrológus elképzelése szerint a betlehemi csillag nem egy üstökös volt, hanem a Jupiter és Szaturnusz planéták konjunkcióiból adódó jelenség és egy szupernova (új csillag - stella nova: Szupernova 1604) megjelenésének (1604.10.10.) a kombinációja kellett legyen, amit ő 1603-04-ben saját maga is tanulmányozhatott az égbolton. Ezt a "De Stella nova in pede Serpentarii" című művében meg is említette. Hipotézise szerint a Jupiter-Szaturnusz konjunkciók idézték elő az új csillagnak a létrejöttét.

A keresztény és más források is előszeretettel hivatkoznak Johannes Kepler-féle elképzelésre:

"A racionalista magyarázók szerint Jézus egész gyermekségtörténete Midrás, v. e részlet mítikus elem benne, jóllehet J. Kepler már a 17. sz. elején fölvetette, hogy a ~ nem üstökös, hanem a Jupiter-Szaturnusz bolygók konjunkciója lehetett. E két bolygó ui. a földről nézve 20 évenként találkozik, konjunkcióban áll, 258 évenként háromszor egymás után ismétlődik a konjunkció más és más csillagképben, s 794 évenként ugyanabban a csillagképben van hármas konjunkció. Kepler számításai szerint Kr. e. 7: ilyen hármas konjunkció volt a Halak csillagképben. Mivel a Jupitert a kir-ok, a Szaturnuszt a zsidók csillagának tartották, a Halak csillagkép pedig a Jupiter saját csillagháza, a bölcsek egyértelműen következtethettek arra, hogy Zsidóországban egy nagyon jelentős király született. - E föltevést a századunkban megfejtett ékírásos táblák bizonyítják. P. Schnabel pl. 1925: megfejtett egy babilóniai ékírásos táblát, mely évszázadokkal előre jelezte a mondott konjunkciót. A bölcsek tehát előre tudhattak e rendkívüli jelenségről és érthették mint jelet." (betlehemi csillag, bölcsek csillaga - http://lexikon.katolikus.hu/)

Johannes Keplernek az elméletével kapcsolatosan gondot jelent az, hogy a megbízható kínai asztronómusok feljegyzései között nem szerepel i.e. 7 környékén szupernova feltűnése az égbolton, és egy szupernova természetesen nem a Jupiter - Szaturnusz konjunkciók következménye.


- Klaus Matefi Magyarországon született, asztrológiában is jártas német mitológiakutató a betlehemi csillagot nem egy megfigyelhető jelenségnek tartja, hanem szerinte a Názáreti Jézus születésekor (i.e. 8.02.10., Betlehem: 12:11) együttállt Nap, Hold, Mars, Szaturnusz és Uránusz égitesteknek a Zodiákusban (állatöv) történt korábbi együttállásai (konjunkciói, a "JÓ" kozmikus forrásai) határoztak meg egy kiszerkeszthető nyolcágú csillagot, azaz ha nyolc korábbi ilyen égitestcsoportosulás helyeit ismerjük, akkor ezeket időrendi sorrendben összekötjük és a végeredménye egy közel szabályos nyolcágú csillag lesz.

http://foto.arcor-online.net/palb/alben ... 663964.jpg
A szegedi Fogadalmi templom egyik festett színes ablakán látható betlehemi csillag

Meggyőződése szerint az újszövetségi Názárati Jézus története egy kozmikus misztériumot rejt magában. Az általa megadott időpontban éppen a betlehemi "ég csúcsán" (MC - Medium Coeli) volt az említett konstelláció.
A Máté evangéliumának a második fejezetében (Mt 2,16) olvasható Heródes király által Betlehem környékén történt két éves korig fellelhető fiúgyermek legyilkoltatásának az okát is egy két évvel korábbi (i.e. 10.02.03.) kevésbé "szoros" fenti együttállás indokolta. Heródes biztos akart lenni a dolgában. Klaus Matefi a három "bölcset" a Mars, Szaturnusz és Uránusz planétákkal azonosítja, melyek az égi mechanika törvényszerűségei alapján követték az emberek szeme előtt láthatatlan betlehemi csillagot. Napkelet felöl jöttek és mint az égen a csillagoknak, napnyugat felé kellett távozniuk (Mt 2,12)

Leírása szerint a szabadszemmel látható Uránusz planétát már William Herschel által 1781.03.13.-án történt felfedezési dátuma előtt is ismerték, de a misztériumszövetségek ezt eltitkolták, így a beavatatlanok nem jöhettek az idők során rá a vallások misztériumainak kozmikus vonatkozásaira. John Flamsteed pl. már 1690-ben "34 Tauri" néven csillagként katalogizálta az Uránuszt.

Az említett öt égitestnek 72-féle konstellációvariációja van Újhold és Telihold figyelembevétele mellett, melyek a kabbalában emlegetett "Isten 72 szellemének" (Shem ha Mephorash) a kozmikus forrásai. Klaus Matefi állítja, hogy Jézus keresztrefeszítésekor (3785.Nisan 14/15.- Pészah ünnepe; i.sz.25.04.01.) szintén ez az öt szabadszemmel látható égitest alkotott egy "T" keresztet (a JÓ meghalt a kereszten), amire a keresztény misztérium is utal. Ekkor Jézus 33 éves volt. ( http://freenet-homepage.de/klausmatefi/ - magyar nyelvű)


- Michael Molnar amerikai fizikus, computerszakértő elmélete arra utal, hogy a betlehemi csillag nem egy asztronómiai, hanem egy asztrológiai jelenség kellett, hogy legyen. Jézus születése idéjében az asztrológia tudományként szerepelt, ami a csillagos éggel és a feltételezett hatásaival foglalkozott. Michael Molnár véleménye szerint a kereszténység a IV. században utasította el a vallási megyőződését asztrológiai bizonyítékokra alapozni.

Teóriája szerint a betlehemi csillag, mely a messiás születését jelezte, egy planétakonjunkció volt a Kos jegyében (Júdea jelképe?). A Merkúr, Vénusz, Mars, Jupiter és a Szaturnusz bolygók i.e. 6. április 17.-én reggel álltak együtt, egyidejűleg a növekvő Hold a Jupiter előtt elvonult. A csillagjósok számára abban az időben ez utalás kellett legyen a Bibliában is előrejelzett messiás születésére. Egy Antióchiában (antik Szíriában) forgalomban lévő régi római pénz egy kost ábrázolt a nyolcágú betlehemi csillaggal, és ő ezáltal bizonyítottnak véli a leírtakat.

Ugyanezt az elképzelést már 1911-ben Heinrich Voigt teológus is vallotta azzal a különbséggel, hogy Hold szerepét nem említette, és Jézus fogamzását tette i.e. 6 április 14.-re, ami alapján Jézus születése i.e. 5 január 12.-e környékére kellett essen. ( http://www.wissenschaft.de/wissenschaft ... 55626.html ; http://www.eclipse.net/~molnar/ ; Michael Molnar: The Star of Bethlehem -ISBN: 0-8135-2701-5)


- K. Ferrari d'Occhieppo osztrák asztronómus álláspontja értelmében i.e. 7-ben a Jupiter és Szaturnusz planéták konjunkciói jelezték a Názáreti Jézus megszületését, amely konjunkciókat a babiloni csillagász-asztrológusok is feljegyezték. A csúcspontja ennek a hármas konjunkciónak i.e. 7 november 12.-re esett, amikor ez a legjobban volt megfigyelhető, amit K. Ferrari d'Occhieppo a "bölcsek" Betlehembe való megérkezésének az időpontjának tart.
Jézus születésnapját i.e. 7 január 17.-ére teszi.
Elképzelése szerint Jupiter bolygó volt a királyok csillaga, a Szaturnusz pedig Izrael csillaga, így ennek a kettőnek az együttállása a Halak csillagképben jelezte a messiás megszületését.
(K. Ferrari d'Occhieppo: Der Stern v. Bethlehem in astronomischer Sicht, 2003;)

Itt meg kell említeni, hogy az i.e. 7-ben történt háromszori Jupiter - Szaturnusz konjunkciók nem voltak olyan tökéletesek, azaz nem álltak olyan közel egymáshoz, hogy ezt a földről nézve egy csillagnak nézhették volna a "bölcsek", amire Máté apostol célzott (Mt 2,2). A babiloni csillagászok minden érdemleges konjunkciót feljegyeztek, nem csak a Jupiter - Szaturnusz konjunkcióit. Vannak olyan álláspontok is, hogy Jézus i.e. 7 november 12.-én kellett, hogy szülessen.

Az idők folyamán még sok hipotézis látott napvilágot a Názáreti Jézus születésével és a betlehemi csillag mibenlétével kapcsolatosan. Azok a feltevések, melyek i.e. 4 utánra (Heródes király halála) teszik a születés időpontját, azok eleve tévesek. Feltehetően olyan titokról van szó, amit tudományos módszerekkel nem lehet megfejteni, hisz ha meg lehetne, akkor már ismernénk a megoldást. Egy megjövendőlt messiás születését jelző bármilyen jellegű csillag az akkori divatban lévő asztrológiával kell valószínűleg, hogy kapcsolatban legyen, hisz ez a kitétel egyértelműen arra utal.

_________________
_______________________
A józan ész és a KÖZJÓ kísérjen utadon!


vas. júl. 15, 2007 8:31 am
Profil E-mail küldése Honlap
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 60 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forum/DivisionCore.
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség





eXTReMe Tracker